Tuesday, June 09, 2009

Jenjalan habiskan cuti di Johor lak..

wah..wah..wah...aku nie..
kalu bab berjalan suker tol..
kan aku jer yg suker, anak2 aku pun suker tau..
ialah..dapat jalan jauh..
naik kete... tgk permandangan...
tgk tmpt orang...
tgk memacam la...

balik dari Cherating tu hari..
mak aih..ponek mak cik..
kene basuh baju...
dah hari ahad nak bertolak ke Johor..
kali nie kita orang g DANGA BAY..

[caption id="attachment_1031" align="aligncenter" width="300" caption="tempat populer di Johor"]Danga Bay[/caption]

bukan bercuti pun...
just follow my hubby g MESYUARAT...
g wat kerja la wei,.... aku jer yg bercuti..
hahahaha....

[caption id="attachment_1032" align="aligncenter" width="300" caption="aku duk kat Hotel nie jer"]M Suite Hotel[/caption]

kita orang menginap kat M Suite Hotel, Johor...
Hotel nie memang betul2 mengadap laut...
chantik seh....
leh nampak Singapore ko...
agaknya lautan ini la yang Mat Selamat tu redah kan..
ishk..ishk.... jauh tu....

[caption id="attachment_1033" align="aligncenter" width="300" caption="mengadap laut lagi hotel nie"]Laut[/caption]

[caption id="attachment_1034" align="aligncenter" width="300" caption="mesti jauh giler mat selamat tu berenang kan??"]Laut gak[/caption]

kita orang duk menginap kat Johor kejap jer...
x lama... hari selasa dah check out..
tu pun balik pagi...

[caption id="attachment_1035" align="aligncenter" width="300" caption="ni ler ruper biliknya"]Bilik[/caption]

Bilik Hotel dia??
ok la...besau la gak...
sebaik ada kipas ngan air cond..
at least x ler sejuk benor dalam bilik..
dah x leh nak kuar g memana...
menahan la aku anak beranak dalam bilik jer...

[caption id="attachment_1036" align="aligncenter" width="300" caption="wah..Zul dah landing dulu la..."]Katil[/caption]

[caption id="attachment_1037" align="aligncenter" width="300" caption="budak2 nie... baru sampai dah nak tgk TV.. Danial tu cari channel kartun la tu.."]tempat rehat[/caption]

dah siang hari ayah nya kerja...
malam jerla kami anak beranak kuar...
tu pun dekat area Danga Beach jer...
x kemana sangat pun...

[caption id="attachment_1040" align="aligncenter" width="300" caption="berlatar belakang kan Danga Beach"]Danga Beach[/caption]

[caption id="attachment_1042" align="aligncenter" width="300" caption="aku pun x tau nama kapal ni... x sempat baca..hahaha"]kapal[/caption]

ada lak FUN FAIR kat citu...
tapi aku nengok dah macam THEME PARK la pulak...
harga?? mak aih.. mahal ko..
naik kete kuda nie jer kot yg murah RM2..
yang lelain sumer RM4 ke atas...

[caption id="attachment_1043" align="aligncenter" width="300" caption="habis arr... jumpa mainan la pulak.."]Theme park[/caption]

nama pun budak2...
nampak mainan.. nak main...
dek kerana naik kuda pusing nie jer yg murah dan selamat..
aku kasi chance la naik...

[caption id="attachment_1044" align="aligncenter" width="300" caption="ayah nya pun dah joint sekali..hahaha"]kuda pusing[/caption]

[caption id="attachment_1045" align="aligncenter" width="300" caption="ngaper la wat muker gitu Danial oit..."]Danial[/caption]

[caption id="attachment_1046" align="aligncenter" width="300" caption="iskandar, seruis nyer nunggang kuda..hahaha"]Iskandar[/caption]

dah habis pusing-pusing kat danga beach..
kitaorang pun pulang bilik..
esoknya dah nak balik...
budak2 pun dah letih....
termasuk aku ngan suami ku...

[caption id="attachment_1047" align="aligncenter" width="300" caption="tu dia.. lagi 300km nak sampai KL.. juh tol..."]sign board[/caption]

insya allah...
klau ada kesempatan..
datang la aku ke Johor lagi..
hehehehe......

apa2 pun..aku seronok..
kerana dapat menghabiskan masa bersama anak dan suami...

7 comments:

  1. aku nak g johor esok malam.. sepupu nikah minggu ni... huhuhuhu tak tahu laa kena merempat kat mana... ada lagi ke space kat umah sedara mara?

    ReplyDelete
  2. johor ker?? selamat la yek..
    penat woo..duk dalam kete..
    anak2 aku pun pelik..
    asyik tnya, bila nak sampai? bila nak sampai?
    hahaha.......

    kalu umah sedara besar, muat la kot..
    tapip sonok lagi duk umah sedara...
    masa nie la jumpa sedara mara...
    tul x??

    ReplyDelete
  3. [...] bulan 2, pas tu sibuk pindah umah, pas tu sibuk g teman my IR g outstation ke Cherating ngan Johor Bahru. Jadi x berkesempatan nak ke Penang. Selalu kalu kami g Penang atas urusan kerja IR aku jer. Kalu [...]

    ReplyDelete
  4. [...] balik dari Cherting, g ke Johor lak..dekat Danga Bay.. pergh….berjalan sakan [...]

    ReplyDelete
  5. [...] aku pergi masa dalam cuti bersalin, yg aku sambung cuti sebulan tu.. sempat la aku pergi ke Danga Bay ikut my IR g mesyuarat [...]

    ReplyDelete
  6. best bercuti...dtg kuching lak

    ReplyDelete
  7. @khairoljambli,
    emm..kuching memang teringin nak g...
    tp nak kesana memerlukan perbelanjaan yg banyak...
    nanti la..kalu ada rezeki sampai la kmi ke sana.......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...