Friday, October 02, 2009

Keluarga TKP datang bertandang

Wah...entry raya lagi la Pn sumijelly nie.. banyak tul nak hapdet yor...

Ni tuk acara raya pada hari ke 7...hehehe... kata RAYA.. kan selalu nak update agenda RAYA..nanti kene tunggu raya tahun depan la kalu nak hapdet..hahahaha

K, kali nie nak citer jiran tetangga lama aku lak. Dulu sebelum aku duk Bandar Baru Bangi, aku duk kat Taman Kantan Permai, Kajang. Dekat ngan TESCO, ngan GIANT.. la nie kat Bangi paling dekat?? BINTANG supermarket.. oh tidakkk!! aku ke gersangan nak menyopping... hahahaha

Kat sana majoriti kawasan melayu. ada la 2, 3 jer indian ngan chinese.. aku suker area umah lama aku..ngadap PADANG... tiap2 hari jiran tetangga aku leh dengar sore aku menjerit

Danial!! Balik!!

Iskandar!! Balik!!

Letih ko hari2 jerit... Pelajar AF pun x buat VOKAL SUARA tiap2 hari...hahahaha

raya



Derang serbu rumah aku dengan 3 buah bijik kereta, bermakna 3 buah keluarga serentak datang... aku x expect pun seramai tu.. aku hingat 2 buah keluarga jer..  sekali 3 keluarga ko.. ha..ambik Pn Sumi.. melayan tetamu..

Menu aku?? hahahaha RENDANG.. semendang rendang jer aku hidang kan... mesti cam muak kan?? eh..mana leh muak..tu juadah paling ringkas dan senang nak masak.. nasi himpit + rendang.. ringkas kan??

raya



Aku x goreng mee ker, goreng nasi ker.. terukkan.. aku hanya goreng KEROPOK jer...hahahaha... apa kelas kan dtg umah sumijelly makan keropok?? hahaha..nasib la dah itu jer aku sempat nak masak...


raya



Ni kak Yatie..suami dia yg buat wiring umah aku. Sejak dari TKP lagi, asyik suami dia jer yg buat.

Sampai org sekeliling kata "Hai ...x bagi chance org lain nak wat job tu" ...

Tu la org melayu..asal org lain senang jer, mula la ada PHD, dah rezeki dia... lain la my IR tau org lain leh buat, confirm dia akan suh buat.. ni tidak, mulut berbunyi, tapi habuk pun tarak... (wah..lepas geram nampak!..hahaha)

raya



sian bro nie, duk atas lantai jer.. aku suh duk atas kusi x moh.. x per, bro nie sporting ko.. ni abang ipar kak Yatie. Derang 3 beradik duk kat TKP tu.. senang kan kalu adik beradik dekat.. kalu susah senang, dekat jer kan nak cari.

raya



Wah..aku dh duk kat meja makan... lapor ko.. dr tadi asyik melayan tetamu jer..aku pun nak gak makan.. aku makan sikit jerla, wat alas perut..

raya



yang berbaju putih tu la suami kak Yatie tu.. Abg Din namanya.... kalu agak2 korang nak wat wiring, korang leh call dia..

Abang din leh wat wiring eletrik, cuci air-cond, pasang air panas ker, lampu, kipas sumer bagai la yang berkaitan.. Apa salahnya tolong menolong ngan org melayu.. tapi korang kene la wat appointment dulu.. dia wat job nie setiap Sabtu, ahad & public holiday jer, hari biasa dia kerja la

Anything nak cari wiring man, call bro nie kat : 013-6983526 (Zainuddin)

Korang nak panggil tuk wat service tu..better call dan tanya.. harga dia amat berpatutan.. dia wat job nie sekitar lembah kelang aja yek...

raya



Ni suami isteri, kak Ila dan suami dia.. wah..aku udah lupa lak nama suami dia..huhuhu... akak nie suri rumah sepenuh masa.. duk umah kerjanya pick up anak2 g sekolah jerla.. hehehee

raya


raya


raya



Meriah jugak sekali datang 3 buah keluarga...sok-sok aku nak dtg umah derang, kene g sebuah, sebuah.. cam x aci jerkan... x leh ker aku dtg 1 buah, derang duk berkumpul jer kat citu.. mati aku kalu nak g beraya 3 bijik umah dlm 1 hari.. huhuhuhu

raya



Wah iskandar, depan2 org ko bukak ang pow raya ko.. siap tunjuk baper ko dapat.. kalu iya pun simpan la dulu.. anak aku nie x leh sabar cikit.. habis dia bukaknya dulu.. x leh cover2 langsung la....hahaha....

raya



Zulfadhli ni memang jadi pujaan ramai tul... habis sumer org nak gendong dia.. senang kerja aku, kalu g memana, sebab ada jer nak memangku, mengendong, mendukung Zulfadhli. Tapi bila time dia mengamuk, menangis, sumer pass balik kat aku..sebab dh x reti nak pujuk..hahahaha

raya



ha..tu dia.. gelak besau sumijelly..hahahaha.. aku pun x hingat, apa benda yang aku gelakkan.. kalu leh rakam apa aku cakap, mungkin aku akan gelak kembali...hahahahahaha

raya



memasing dh nak balik... lelama duk umah org, derang pun paham.. tu nak g TESCO la tu.. alahai, jauh tul aku nak ke TESCO kajang.. kekadang jer skrg turun ke Kajang, my IR kau nak ke sana kalu betul2 nak cari barang.. kalu setakat saja2 jer...maap la.. x kan ke sana la..

Wah..selesai sudah raya ke-7 aku.. letih jugak..

2 hari berturu2 org dtg umah aku.. seronok melayan dan keletihan menjelma malam itu.. aku tido pengsan..hahahaha

1 comment:

  1. hahaha.. mkn keropok goreng je.. tu ler dtg xnak bgtau... kalau roger dulu bley le prepare apape yg patut, ye tak? :)
    .-= Ann´s last blog ..Selamat HAri RAya =-.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...