Thursday, January 07, 2010

Hari Pertama Persekolahan ABIM

Yer.. seperti yang di maklumkan... awal tahun 2010 mesti ramai yang pakat2 ambik choti kan?? hehehe... termasuk la aku..

Aku ambik choti sempena nak menghantar Danial masuk sekolah di Taski ABIM. Di sebabkan dia x dapat masuk Pra Sekolah, jadi aku masukkan kat Taski ABIM tu la..

img



Serba HIJAU ko...dah macam PAS la pulak... eleh..mcm la dulu sekolah kat PASTI x pakai warna hijau yek..hikhikhik...

Siap berkasut sekolah lagik. Sebenarnya leh pakai warna hitam, tp aku nak ajar suh pakai warna putih la..

Nanti masuk Sekolah Rendah, dia pandai la cikit jaga kasut nya.. Leh jaga ker x kotor.. nama pun lelaki.. x kotor x sah la..hehehe

img



Selalu yang akan menyibuk adalah adiknya...Iskandar...

Ishk... bergmbr ngan botol susu la pulak tu..eee... x malu la Iskandar nie..hehehe

img



Harusla bergambar ngan ibunya kan? mana leh x bergmbr....

Nak juga menyempit si Iskandar.... ibu nak bergmbr ngan Abang Danial pun x leh..hahaha...

Zulfadhli entah kemana membawa diri... dh ibunya sibuk ngan abang2 nya.. :)

img



Yer...aku hantar samapi TASKA jer.. sbb nanti ada Van sekolah akan datang menjemput...

Sebaik ada kawan yg sama ngan Danial....

Nama budak tu Imran... mak nya dh ke kerja.. sbb dh ada van, x der la risau kan.. tp aku pulak jenis lain, selagi x jumpa pemandu Van tu..selagi tu x selesai kerja aku..

Tp tu la..tunggu..punya tunggu... jam dah pukul 7.55 pagi... x sampai gak.. sekolah start kul 8.00 pagi...

img



emmm.....last sekali..hantar jugak ke sekolah ngan kereta..

Van x datang menjemput... sebaik la aku choti.. bab2 macam nie la yang buat aku lemah.. ada ker dia kata.. selalu 1st Day mak pak yg hantar dn menjemput...

Ada lak macam tu..semalam dh confirm bagai suh datang menjemput.. alih2 tukar citer lak......eee.....geram lak aku..

img


img



Yer..Danial dah masuk kelas...

Ramai gak parents yang hantar anak2 nya kat citu...ada 2 kelas... satu dalam bilik, lagi satu kat luar..

dan bila aku dah snap gmbr anak aku kat luar... confirm la anak aku belajar kat luar kan?? hehehe

img



dia duk semeja ngan Fahmi dan Imran.

Jiran rumah aku pun hantar anak dia kat situ... Opis mate aku pun sama.. ada 2 org kat citu..

alahai.. pusing2 kat citu gak jumpa yek..hehehe

img



Ni Fahmi namanya.. 1st time dtg sekolah..masa umur 5 tahun x pernah pergi memana tadika lagi..

Kiranya hari tu pertama kali la masuk sekolah tadika...

Jadi..setiap masa dia cari mak dia.. sampai nak tutup pintu pun x leh..

tp sekejap jer.. pas Ustazah kat citu layan dia..terus lupa kat mak dia..hehehe

img



Belah petang aku datang menjemput dia.. sambil menuggu , lepak jap kat luar.. harusla snap gambar sendiri kan?? hehehe

Nanti x best ar.. aku pun nak gak bergambar ye...hahaha

img

Tu dia...sumer dh standby nak balik...

Selagi lom kul 12 tgh hari, Ustazah kat situ x bukak pintu grill tu der...

Tunggu la korang kat depan tu..sampai la leh bukak..hahaha

img



Tgk..pas jer Ustazah tu bukak grill......

berdesup memasing nak kuar... yg paling kuar awal..hahaha.. korang tahu siapa??

Danial..

ko tgk... nampak sgt la anak aku ni x penyabar kan..hehehe

img



Masing2 tgh mencari beg sekolah ngan kasut...

Hari pertama..masih kelam kabut...

Harap2 hari2 berikutnya..sumer ok...

Selesai sudah untuk hari pertama.. hari kedua.. aku biarkan dia sendirian..sbb aku tahu, anak aku x kisah pun aku ada atau tidak.. :)

6 comments:

  1. nape dia takleh masuk pra-sekolah..dia nampak hepi gak kat situ..belajar rajin2 yer dear
    .-= lily lotus´s last blog ..nasi minyak Sentul =-.

    ReplyDelete
  2. @lily lotus,
    emm..Pra Sekolah dia x lepas, sbb gaji mak pak terlebih,....derang ambik gaji bawah RM2K jer..hhuhuhu...
    x perla..janjji Sekolah Rendah nanti dia dpt masuk dha ler..
    ABIM pun ok gak.. cuma suasana jer la berbeza sikit..hehehe

    ReplyDelete
  3. alah hensemnya dia ngan baju hijaunya..

    kejap je budak2 ni dah besar kan?
    dah sekolah pun..

    baguslah danial tak menangis kat sekolah. Ammar kita pun tak nangis gak...
    .-= Putubambu´s last blog ..Bila hati gundah-gulana... =-.

    ReplyDelete
  4. @Putubambu,
    hehehe.....baju ijau..dh macam ghupa pokok lak..hahaha

    tu arr..kejap kan?? thn depan lak 7 tahun..ishk..x sangka..x sangka..hehehe

    Oh..Ammar pun x nanges..skrg budak2 dh cekal dh.. x mcm kita dulu2..hehehe

    ReplyDelete
  5. fatin nur syahira4:36 PM

    salam..bestnya tgk anak akak..sporting abis..anak saya pun sek kt taski abim..hr mula siap lari blk umh 2 kali..hehe..mklum la umah selng 2 3 buah dr sek..smg cpt pndai ank akk..

    ReplyDelete
  6. @fatin nur syahira,
    terima kasih Fatin kerana sudi menjegah blog akk...
    Danial dia dh mula tadika masa umur 5 tahun...lagi pun dia memang duk Taska..mungkin x rasa kekok sikit bila sekolah..
    harap2 pandai la anak2 kita yek..moga dpt membantu kita semasa tua nanti..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...