Wednesday, January 13, 2010

Berita kematian : Pengasuh lama ku meninggal dunia

Assalamualaikum sumer....



Semalam aku mendapat khabar berita yang mat mengejutkan...

memang seperti tidak percaya khabar yg kawan aku sampaikan melalui telefon..sebaik aku berjaya menghubungi Mimi untuk kepastian.

img



yup...betull...tengahari semalam...perginya ibu tercinta kawan baik ku Mimi Norzaini @Mek ke rahmatullah kerana jatuh dan sesak nafas.

Mak Mimi ni dulunya pengasuh anak aku Danial dahulu. Ingat lagi aku, mak dia la org pertama yg aku hubungi untuk menjaga Danial.

Rasa cepat masa berlalu,walaupun mak dia x menjaga lagi Danial sebb masa tu aku sudah berpindah tempat kerja di Putrajya..hubungan aku tetap erat...

Aku dh anggap dia macam mak aku dan nenek kepada anak aku....

img



Aku x sangaka...cepat sungguh dia pergi menyahut panggilan ilahi..

Kali terakhir aku berjumpa dengan arwah adalah masa  hari raya,di mana SATU family datang ke rumah aku kat bangi.

Itu lah kali pertama dan terakhir dia sampai kerumah aku....

(dalam keadaan sebak aku cuba juga menaip)

img



Lepas nie, x tahu lah aku...sama ada lepas ini aku sanggup lagi pergi bertandang ke rumah dia  atau tidak lagi??

Mampu kah aku??

Pasti aku akan merindui suara nya...

dulu aku juga rajin menelefon arwah bertanya khabar dan berborak kosong.....

img



Kalau anak2 dia x mampu menahan sebak di dada...

apatah lagi aku,apabila mengingati kenangan bersama arwah....

Pasti bercucuran air mata ku....=(

img



Aku harap...anak2 serta suaminya tabah menghadapi dugaan ini..

Semoga Arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang soleh...

Aku tak semparnak menatapwajah arwah...kerana ahli keluarganya mahukan segera pengembumian di lakukan. Arwah di semadikan di Kg Cheras Baru, chera.

img 




Kepada Mimi :


Aku ucapkan TAKZIAH di atas kehilangan ibu tercinta..


Setiap yang hidup pasti akan pergi jua, tabahkan hati dan redha dengan pemergian nya..


Al-fatihah


15 comments:

  1. Al-fatihah moga rohnya di cucuri rahmat...dan ditmptkan dikalangan org yg beriman.

    ReplyDelete
  2. alfatihah............

    ReplyDelete
  3. @nadia,
    yup..terima kasih atas ucapan itu....
    walupun bukan sedara sumi..tp dia pengasuh anak sumi..yg pernah menjaga anak sumi dahulu...
    terasa sungguh kehilangan dia..

    ReplyDelete
  4. takziah!
    nanged u. Nang this to see nuffnangers featured in the Star…. tq
    .-= iyouweblog.com´s last blog ..Nuffnangers featured in the Star! =-.

    ReplyDelete
  5. Innalillah.. Saba ye kak sumi. Jgn cdey2. Moga rohnya dicucuri rahmat.
    .-= Fathiha Zainal´s last blog ..Kawan baik tikam belakang. Apa nak buat? =-.

    ReplyDelete
  6. @yatie,
    Thanks kak yatie...
    semoga arwah di tempatkan di kalangan org yg beriman...

    ReplyDelete
  7. @Fathiha Zainal,
    thank Fathiha... harap2 rohnya di cucuri rahmat...

    ReplyDelete
  8. Al Fatihah..
    Mmg sedih kalau org yang kita sayang pergi buat selama lamanya...

    ReplyDelete
  9. alfatihah...semoga mimi tabah hadapi dugaan
    .-= akak su´s last blog ..Kisah Hari Ni.... =-.

    ReplyDelete
  10. @seri,
    Thanks Seri...
    memang sedih...harap sumi dapat terima kenyataan ini.

    ReplyDelete
  11. salam takziah untuk keluarga arwah..
    .-= lily lotus´s last blog ..collections yang dilarang sentuh =-.

    ReplyDelete
  12. [...] tetamu kedua pula adalah dari bekas Pengasuh anak aku yang lama tu… tapi pengasuh aku dah meninggal duniala, yang datang adalah anak-anaknya sahaja. Oh ya, suami nya masih ada lagi… cuma sudah semakin [...]

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...