Tuesday, January 13, 2009

Seminggu di PASTI.....

huhuhu.......dah seminggu anak aku duk pergi balik sekolah PASTI tu.....
macam-macam cerita, macam-macam ragam.......

Hari Pertama:
- Beg sekolah isinya masih lengkap dgn PENCIL BOX, KALER PENCIL
- Baju sekolah nya masih lengkap ngan kopiah nya...
- Buku sekolah chekgu dia ambik simpan kat sekolah....
- Van Sekolah so far lom tinggal kan dia.....

Hari Kedua :
- Beg sekolah, isinya dh berkurangan..pencil entah kemana....tp pencil kaler masih penuh lagi cuma dh byk patah cikit......
- Baju sekolah nya dh mula kotor.....ada tompok minyak dan Kopiah nya sudah ter'cabut' dr kepala anak aku dh.......(sebaik tinggal kat sekolah jer)
- Van sekolah nyaris-2 terlupa anak aku semasa balik..... huhuhu

Hari ke- 3:
- Pencil box nya dah kosong....... pemadam ilang, pembaris x der (tapi aku dh siap tulih nama dia)
- Baju dah ku basuh, kiranya masih baru..tp kopiah jer x di bawa..
sbb anak aku jenis x suker pakai kopiah kat kepala.......hehehe
- Pemandu Van sekolah dh mula mengenali anak aku...so....x der la tercicir lagi......

Hari ke-4 :
- Pencil kaler dh mula berkurangan....... isi dalam pencil box dh kembali asal......maybe chekgu dah tolong simpan kan kot......
- Baju dh mula kotor tang kaki dan lengan.... mcm duk main kat simen jer anak aku nie.....

Hari ke-5 :
- Adess..........boley la pulak anak aku balik berlenggang..habis segala beg sekolah dan kopiah nya dia tinggalkan kat sekolah......

Dan kesudahanya......balik dr kerja terpaksa la aku g ambik balik barang anak aku kat sekolah nya........
adoi.........anak aku.........ko balik berlenggang jer......
bila tanya mana barang.........
selamber jer jawab "ENTAH X TAHU"........
adoiiiii.....................senak perut ibu ni Danial oit...........

1 comment:

  1. sama la kita wak.. hari pertama pi school... balik stokin sebelah dah takde.. setahun sekolah agaknya macam-macam hilang..
    salam kenal sumi :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...