Tuesday, July 23, 2013

Bila kotak komen di Blogspot hilang!

Ishkkkkkkk.... saya tetiba cuak ok!! Mau tak cuak, tetiba KOMEN ilang kat blogspot....

Walaupun blogspot ni bukan blog UTAMA, ia sekadar untuk backup saya... ialah, kalu guna WP kalu domain dah tak bayar, entry sumer dah x der dan blog tu x leh view... jadi saya buat la back up guna BLOGSPOT saya tu...



Tau kan kotak komen mana yang saya maksudkan?

Kat dashboard dan kat entry post juga... bila x ada, komen2 lama pun x derla..........

Sebab ia jadi macam ni................


 Tak suka la komen yang macam ni..... huhuhu

Puas la google sana, google sini, akhirnya baru tahu apa menyebabkan kotak komen kat blogspot ilang...........

Saya dah try cr kod HTML la... g setting la tick sana sini... rupa2nya.. 1 jer dia punya masalah...

Kat Google + jer punnnnnnn................hik3

Kalu kita g kat Dashboard --> Google+

Nanti akan kuar 2 kotak di mana kene tick di situ?

Kotak pertama korang tick la kan...

kotak ke dua ------> Use Google+ Comments on this blog

Kalu korang TICK gak kan....


Memang akan kuarla kotak komen yang dari Google+ tu, macam di bawah ni, di mana komen yang lelama Google+ dah hide jadi tak dapat la baca.......


Tapi kalu korang tak tick kotak --------> Use Google+ Comments on this blog
 

Kotak komen yang lama akan muncul kembali!!!


Yeahhhhhhhhhh!!! berjaya dapatkan kotak komen yang lama....

Setelah di baca dari blog Anastaseya rupa2 nya ada gak keburukan dan kebaikan menggunakan komen Google+ tu... antaranya :
"ruangan komen blog anda akan integration dengan Google+, jadi sekiranya pembaca komen pada entry tersebut, mereka akan meninggalkan "jejak" dalam Google page mereka, sama macam dalam Facebook. Fungsi ini bagus sebab ianya mampu membantu, mempromosikan link blog anda di Google+ Page uertersebut."

Jadi terpulangla korang nak guna yang mana satu kan? Kalu rasa selesa yang lama, boleh la guna, kalu nak yang lebih terkini, guna la komen Google+.

Okla......... itu jerla ceritanya...... ishk..ishk.. jadi 1 kerja pula saya g cari solution ni..hik3. Tak pepasal dah siap 1 entry...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...