Monday, June 30, 2008

10 Little Kids............


ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more


Atas duduk dari kiri:
Ajwad, Danial, Qaisara, Ain, Diana
Bawah duduk dari kiri:
Iskandar (dipangku), Athirah, Anis (dipangku), Aisyah, Umairah

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10..........



macam main kira-kira lak kan............
so...aku nak bercerita la serba sedikit pasal anak buah aku nie......




ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

1- Ajwad
Dilahirkan pada tahun 08.04.1998...sekarang dh berumur 10 tahun.....
Dialah cucu sulung dan anak buah aku yg pertama lelaki.....
sbb yg lain semua nyer perempuan sampai la kelahiran Danial......
dia anak kakak aku yg duk kat pahang tu ler......
tapi sekarang Ajwad x sekolah rendah biasa..........
kerana dia telah ditempatkan di Sekolah Berasrama Penuh......
sbb anak buah aku yg sorang ni terpilih untuk mendiami sekolah itu.....
aku pun dh lupa apa nama sekolah nya........
tp yg pasti, dia adalah insan2 yg terpilih untuk masuk sekolah itu.....
semoga yg sulung ni akan dijadikan tauladan oleh semua nya.......

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

2. Aisyah
Dilahirkan pada 20.07.1999.....sekarang dh berumur 9 tahun.......
Dia lahirkan selepas abang nyer selepas setahun....
Anak kakak aku gak nie, yang nombor 2.......
masa nie kitaorg suspen gak......
ialah x tau jantina la katakan..
konon nak suprise.....akhirnya........dpt gak ler perempuan, jadilah sepasang.....
kira sonok la..sebab dh ada lelaki, ada perempuan....
ada ker derang kata muker aku sama sikit mcm anak buah aku nie....
aku masa kecik cute apa.....kehkehkeh.......

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

3.Diana
Dilahirkan 03.06.2000......sekarang dh berumur 8 tahun....
Adess..yg sorang nie....kalu bercakap mcm bertih jagung.....
dia ala2 cam akula......kalu cakap..x berhenti.......
Masa dia lahirkan..kitaorg pun berdebar gak......
ialah.....dia anak abg sulung aku..kiranya x tau ler jantina....
mcm suspen jer ms tunggu kelahiran nya.....
tapi, akhirnya Perempuan juga yg kuar......
tp kitaorg x kisah...yg penting sumer selamat masa tu......

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

4.Athirah
Dilahirkan pada 13.04.2001..sekarang dh berumur 7 tahun....
Ni anak akak aku yg ketiga......
masa nak tunggu kelahiran die pun kitaorg berteka-teki gak..
sbb bila dh dpt sepasang tu kan...nak la pulak lelaki lagi kan...
sekali kuar......perempuan juga...
dia nie memang lawa, putih la pulak tu,.....
dah macam jepun la pulak aku tgk.....
rasanya akak aku ms mengandungkan dia......
suker tgk citer jepun masa tu kot......tu yg kuar muker mcm jepun......
hehehe..............

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

5.Ain
Dilahirkan pada 06.05.2002....sekarang dh berumur 6 tahun.......
ni anak akak aku yg keempat gak.....
bila yg ke tiga kuar perempuan........
mesti la dlm hati nak lelaki gak kan......
teka..punya teka......keluar perempuan juga......
x der rezeki namanya........
skrg nie......muker dia saling x tumpah mcm muker ummi dia( akak aku la)......
sebijik..mcm klon la pulak aku tgk............mcm tu la muker akak aku ms kecik agaknya......



6.Umairah
Dilahirkan pada 22.04.2003....sekarang dh berumur 5 tahun......
ni lak anak abg aku yg kedua........
ni ler sorang jer anak tunggal dia.........
masa kakak ipar aku ngandung kan dia.......
pun masih berteka-teki........kot2 sangkut lelaki gak kan...
tp...keluarnya perempuan juga...........
skrg nie......mak aku jaga........
dh g sekolah agama.,.thn depan masuk pra-sekolah pulak.....
anak kesayangan abi dan ummi dia ni......



7.Qaisara
Dilahirkan pada 13.02.2004........sekarang dh berumur 4 tahun.....
anak kepada abang sulung aku, yang kedua........
sama umurnya dengan usia perkahwinan aku......
mana x nya.....14.02.2004 aku sibuk nak menikah......
sehari sebelumnya......mama dia sakit nak bersalin....
kiranya anak buah aku yg sorang nie beruntung la.....
selepas dia lahir......aku pulak selamat dinikahkan...
kira..kalu aku nak tau baper umur perkahwinan aku.
tnya jer anak buah aku baper umur dia....sure tau jawapan nya.....
senang kira.........kehkehkeh......



8.Danial
Dilahirkan pada 15.12.2004......sekarang berumur hampir 4 tahun....
ni anak sulung aku yg pertama.......
aku kawen 2004, lahirkan anak pun 2004.....
patutnya lahir pada 28.12.2004.....tp awal 2 minggu.....
x sabar nak kuar kot.....
tu pun ramai yg suh bersalin awal 2005.
nak genapkan every year mak aku dpt cucu......kehkehkeh...
masa aku ngandung pun,.,....sumer sibuk berteka-teki jantina.....
aku lak..kalu leh nak lelaki la.....sbb dh ramai anak buah perempuan...
konon nya nak kasi kawan untuk si Adjwad la....
akhirnya.....lahir juga yg lelaki........



9.Iskandar
Dilahirkan pada 28.01.2007...sekarang dh berumur 1 thn lebey...
ni anak kedua aku la.......muker anak2 aku memang x sama
......tp perangai memang sama mcm aku.......kehkehkeh....
aku pun x pasan...rupanya, setiap tahun mak aku menerima cucu baru...
cuma yg nie jer awal tahun.......
kiranya untuk cucu 2005 dan 2006, x der....Danial dan Iskandar la wakilnya....
masa ngandung yg kedua pun......dok kata aku ngandung anak perempuan...
sbb nya.....dah ada yg lelaki, konon dpt la sepasang.......
sekali keluar lelaki juga......bertambah cucu lelaki mak aku.......



10.Anis
Dilahirkan pada 06.02.2007.... sekarang dh berumur 1 tahun....
anak akak aku yg ke lima.......
nak dijadikan cerita....sblm anis ada, akak aku dh mengandung.
tp x de rrezeki.......keguguran (meninggal dlm kandungan)...
dan yg dikandung nyer pulak adalah anak lelaki....
yg ditunggu2 dan dinanti2 lak tu....tp x der rezeki.........
so, bila mengandung lagi sekali.....nak la juga lelaki...
tp..x der rezeki......still keluar perempuan......
kiranya skrg, 4 perempuan, 1 lelaki.......

itu lah kisah anak2 buah aku.....berderet2 mak aku terima cucu....
sekali balik rumah mak aku......riuh satu rumah.......
seronok kalau dpt berkumpul sekeluarga........
nak pulak time raya..........dh x terkawal rasanya....
hehe......apa2 pun...
semoga seluruh keluarga aku akan bahagia hingga ke ahkir hayat.......
~AMIN~



6 comments:

  1. ulek.mayang....5:09 PM

    ko nie rain ah buat2 cam nie....leh ah ajar aku nak wat web site cam mane...aku pun nak buat kali...hehehe....ape kata ko buat lak member2 skjp2 ko dulu...kalau leh biar ah gambar bebudak masa tu ngan gambar yang terbaru...baru gempak beb.....hahaha,,,....ape pun aku doakan semoga usaha ko tu berjaya...AMIN...........................

    ReplyDelete
  2. sumijelly7:51 AM

    hehehe......nak update kene la rajin.....
    kalu x rajin, nanti x der org nak tgk.......
    huhuhu
    idea bagus gak.....
    nanti aku selongkar album lama....
    aku cr gmbr sekolah.
    aku padan kan yg terbaru........
    hahahaha..............
    baru ada perbezaan.........

    ReplyDelete
  3. kak shila...

    apsal nama blog org takde kat sini???

    heheh...blog ko ni pun org lum letak lagik kat blog org...keskeskes

    eh...camne ko edit gegambar nih?? guna aper??

    reply tru sms aar...

    eh..bebudak ni dah besarkan... cepatnya masa berlalu..n kiter pun semakin tua!!!waaaaa

    ReplyDelete
  4. sumijelly11:21 AM

    hehehe......x der yek...
    asal leh terlepas lak......
    sat.sat..
    nanti aku tambah yek.....
    hehehe.........

    ReplyDelete
  5. [...] bila dapat jumpa reramai… anak buah pun dh bertambah2 lak.. dari 1 org sekarang dh menjadi 8 org kalu campur anak aku menjadi 11 org tahun depan akan [...]

    ReplyDelete
  6. [...] maka 12 org – 4 lelaki = 8 orang perempuan la yek.. [...]

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...