Tuesday, May 06, 2008

Nama aku Isnin Bin Selasa

Seperti yang kau tau nama aku Isnin bin Selasa... .adapun aku


dilahirkan pada hari Khamis,sampai ke hari nie aku tak tau apesal bapak aku bagi aku nama tue... maybe hari isnin nie hari dier berkenal dgn bakal bini dier merangkap mak aku kot... mana lah aku tau kisah cintan cintun diorang nie... takde kuasa aku nak tau... baik aku cerita pasal aku..tak gitu...


Dan untuk pengetahuan kau... seperti yg kau lihat... dan sememangnya tidakdinafikan lagi... aku dilahirkan sehensem-hensem umat... kerana itulah jugak .. berebut awek merayu-rayu nak aku jadik pakwe diorang... .siap ada listing lagik... tapi ada satu bende yang sedih... .setiap kali awek yg kuar dgn aku mesti break selepas aku ajak diorang naik keta aku... aku pun tak tau apsal.


Intan, awek cun yang aku jumpe masa aku nak beli ikan todak kat pasar borong simpang,Taiping, Perak. Dier nie lain sket sebab aku dah janji dgn diri aku. . dier le awek aku yg paling last... muktamad dah nie... surat menyurat takkan dilayan... ..kalo intan tinggalkan aku... .cam awek awek aku yg dulu. sumpah aku tak nak kahwin...


Bende yang aku nyampah tue jadik jugak..setiap kali keluar dating kat taman tasik taiping... .intan akan bersungut dan bersesungut kalau aku bawak motor kriss aku yang dah tak rupa macam kriss dan jugak tak bershape macam keris.. macam macam dier komplen..dier tau aku keje sebagai driver... takkan takde kete... bawaklah kereta awak tu.. takkan nak terperap kat rumah je... tak syok la naik moto..rambut berserabut lar..muka cair la... kain terselak la...malu nanti orang tengok la.. tak buleh nak seksi la...


Tapi aku tak sanggup kerana aku tau kalau aku bawak dier naik kete aku... sure itulah kali last aku akan jumpa Intan... ..intan sure akan mintak break or maybe menghaibkan diri terus... berdesing telinga aku ... aku cakap kat dier...... ....baiklah... .esok aku akan datang naik kete besar..jauh lagi besar dari kete mesedis...


Seperti yang ku jangka..itulah kali terakhir aku berdating dgn.


Intan... intan terus mengahaibkan diri... ..aku dah agak dah mesti terjadi punyer... ... . cuma satu je yang aku nak bagi nasihat kat korang korang semua .....especially depa yang pernah jadi awek aku... or bakal awek aku... jgn korang pandang hina kat orang yang


keje cam aku nie... .satu hari nanti.


Ndak tak ndak korang kena naik jugak kereta aku nie...


Yang Benar


Pemandu Kereta Jenazah


Persatuan Khairat Kematian Kuala Sepetang


Taiping Perak...



sumijelly

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...