Wednesday, May 11, 2016

Cara asingkan duit menggunakan Maybank2u

Mesti kebanyakkan semua berniaga kecil-kecilan... yerla.. macam jual barang dapat komisen RM5, RM10, RM15... walaupun sikit tetap duitkan...

Ada cara bila dapat duit asingkan terus keakaun lain tapi menggunakan Maybank2u.... kalau pegang cash memang cepat surutla kan...hahaha

Saya selalu perasan ramai lak share kat FB.. apa kata saya blogkan aja.. at least saya pun leh buka akaun tu secara tak langsungkan?

Memula.....

Mestila ada akaun maybak2u.. kalau tak ada g ler buat weiii...


Dah masuk... nanti kat paparan pilih APPLY ONLINe tau...

ala.. klik jer pun.. kan susah...


Kemudian keluar paparan seperti kat atas ni...

Pilih M2U SAVERS-I tau... sebab kalau yang tak der I tu kene ker kaunter Maybank tuk apply....hehehe


Pastu kuar form ni...

Isi jer... tak susah pun nak isi...

Pada jumlah AMOUNT tu... saya isi RM10.00 aja... dalam FB tu ramai kata minimum RM100.00 tapi boleh jer buka dengan RM10.00 ja... hahahaha


Taraaaaaaaaa.... dah siap wei!! tak sampai 5 minit jer kot...

Senang nak mampus koooo....


Tak boleh view lagi akaun kedua tu...

Korang kene log out dulu tau... pastu log in balik...


Haaa......... nampak tak? kan dah ada 2 akaun...

Sapa rajin meh ler transfer sebarang 2 ke akaun saya ni...hahaha

Jangan risau.. duit tu boleh keluarkan juga jika di ATM.. paparan kat skrin akan ada 2 akaun juga.. kene pilih akaun mana nak kuar... malah nak transfer duit ke tempat lain pun boleh...

Sekian sahaja cara-cara nak buka akaun Maybank2 ke 2.....hehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...