Tuesday, February 23, 2010
Results of the Nuffnang Friso Gold Family Day Out blogging contest are out!
Thank you for your participation in the Nuffnang Friso Gold Family Day Out, and we enjoyed reading all the entries you submitted for the post-event blogging contest! It was hard for us to pick, but we're glad to announce that we finally have a winner!
The winner of a RM 1,000 cash prize is Wan Faziatul Amira Wan Mohd Salleh of http://emmira.blogspot.com! You can read the winning entry at http://emmira.blogspot.com/2010/01/exciting-family-day-out-nuffnang-and.html.
Congratulations Amira! For those of you who missed out, fret not as we always have a lot of exciting contests going on at Nuffnang, so do stay tuned to our blog to find out more!
Nota kaki : wah..Tahniah la Amira... memang best pun u punya entry... x perla..x der rezeki kat sumi.. tp alhamdulilah dh menang Voucher RM 100 Toy R Us pun dh cukupla..hehehe
Thursday, February 18, 2010
My Photo Book sudah siap!
Last week aku dapat bungkusan dr City Link... sebelum nak cuti panjang...
Wah...tebal ko bungkusan itu...
siap gmbr peace lagi city link tu yek..hehehehe
Yer...nampak tu... siap posing lagi ko..hahaha
mcm la hadiah emas aku dpt kan??
Yer.... rupanya barang yang aku order melalui internet...
Yer... ingat x anak aku menang dalam peraduan yang di anjurkan MBP tu
Yer...dari PHOTO BOOKS...
lama giler ko, baru nak redem VOUCHER tu..
siap call bagai.. cian Hanie..asyik kene ganggu dek aku jer..hehehe
Yer...aku buat konsep FAMILY BOOK la..
sumer ku kumpulkan gambar2 lama. hingga terkini...
Baru aku pasan...
aku tersalah letak TARIKH LAHIR anak aku ni...adess....... my IR yang pasan..
"Danial bukan lahir 15 Disember 2004 ker? kenapa dalam buku tu 14 Disember 2004?"
"errrk......salah ker?? adesss...cam ner leh x pasan?? hahahaha"
x perla... mesti pasal aku dh kelam kabut la nie...hehehe... nanti aku tampal jerla no 15 tu..hehehe
Ni wajah2 Iskandar dari lahir hingga sekarang...
kalu aku tgk balik gmbr nie... sumer dh sepesen jer..
baju sama, tilam sama...
Kebanyakkan barang2 yang Danial pakai. sumer di pakai balik oleh adik2 nya..
kiranya aku nie cermat sikit la menjaga barang2 mereka..
sbb aku x suker membazir.. nanti2 aku wat entry yek barang yg masih bertahan selama 5 tahun hehehe...
wah...korang..kalu sumernya aku tempek gmbr kat sini.. rugi la..
korang g la buat mcm aku nie...aku punya guna kulit majalah... 40 muka surat..
dalam 40 muka surat tu, korang nak letak 10 keping pun boleh..nak letak satu pun boleh.. terpulang... aku punya harga nya RM136.00
meh..meh.. g la PHOTOBOOK punya website...macam2 ada.......hehehee
Aku pun ada wat entry mcm mana nak buat photo book tu... korang leh rujuk SINI
Tuesday, February 09, 2010
M Suites Hotel, Johor Bahru
Ok...selepas aku chek out dr Mercure tu, aku check in lak kat M Suites Hotel dekat ngan Selat Tebrau ni..
Lokasi :
Situated at the border of the Straits of Johor overlooking Singapore, M Suites Hotel is a mere 15-minute drive from the Johor-Singapore Causeway. The hotel is strategically located with easy access to Johor Bahru business and shopping centers making it an ideal hotel destination for leisure and business travelers.
Lokasi memang tepi jalan... betul2 depan laut...
sangat senang nak cari Hotel ni...
ini lah Bilik yang aku menginap - Studio Suite Double
Harga biliknya mungkin berubah mengikut waktu semasa :-
- Studio (sgl) - RM 190.00
- Studio (dbl) - RM 200.00
- Junior Suite (sgl) - RM208.00
- Junior Suite (dbl) - RM 300.00
- Exec Standard Suite - RM 380.00
- Exec Deluxe Suite - RM 420.00
Dulu masa aku dtg sini pada awal tahun 2009 dlm bulan 4 rasanya...
permandangan masih chantik...belum lagi ada ada kerja2 pembaikan jalan lagi...
tp sekarang.......................
Kerja2 sedang di jalankan... maka permandangan x berapa chantik la lagi.....
Ni adalah kali ke 2 aku datang menginap.. itu aku la..kalu my Ir punya perkiraan entah berapa kali dh menginap kat sini..
Dulu aku pergi masa dalam cuti bersalin, yg aku sambung cuti sebulan tu.. sempat la aku pergi ke Danga Bay ikut my IR g mesyuarat gak..
Standrd la... bilik air pun kene la view gak...
nak gak kene ambik kan...at least korang leh gak tahu berapa besar bilik tu ...
mana tahu pas nie nak menginap kat sini lak..hehehehe
Dulu masa aku g...si Zulfadhli masih kecil lagi............
dia x leh duduk dan berdiri..yang dia leh buat..hanya..tido..tido..tido...
tp sekarang masa aku bawa..dia dh leh duduk ...korang tgk la sendiri......
siap mengamit aku lagi bila nak bergmbr... hehee..
nampak sungguh perbezaan dia masa dulu dn sekarang...
ala...comel tul anak aku nie... muahahahaaaaaaaaaaaaa......
ok..sebelum aku akhiri kisah hotel aku ini...
gmbr di atas menunjukkan rate internet di Hotel tersebut... kalu RM180.00 sebulan..baik sewa boradband CELCOM, baru RM60.00 muahahahaaaaaa.......
kalu nak ber WIFI yg free, kene trn lobby dia la... tp, memandangkan aku membawa anak.. amatlah sukar untuk bergerak sana ke mari bersama lap top dn anak..maka duduk jerla kat bilik yek...
K..kalu tingin nak menginap kat sini.. leh rujuk laman web M-SUITE HOTEL ni yek.. lagi senang..
untuk menghubungi Hotel M-Suite ni boleh la berhubung melalui alamat yg tertera :-
m-suites@tm.net.my for all general enquiries, booking or comments
sales@m-suites.com for corporate sales enquiries
Looking forward to serving you!
M Suite Hotel Sdn Bhd
16 Jalan Skudai, Straits View
80200 Johor Bahru
Johor, Malaysia.
Tel : +607 22 11 000 Fax : +607 22 60 380
E-mail : m-suites@tm.net.my Web : http:// www.m-suites.com
Terima kasih kerana sudi membaca entry aku yg pajang lebar ini... :)
Thursday, January 21, 2010
Bahana 'kemaruk' laman sosial
Statistik ini menunjukkan 'kegilaan' terhadap aktiviti melayari laman web sosial semakin diminati dan menjadi satu 'rutin' dalam kehidupan 'pencinta' laman web rangkaian sosial ini. Ia seolah-olah menjadi satu 'ketagihan' bagi pengikut fanatik laman web sosial ini sehingga ada yang sanggup berjaga sampai larut malam bersengkang mata demi untuk berkomunikasi secara maya.
Lebih mengasyikkan apabila laman web sosial ini menyediakan 'permainan' interaktif seperti Farmville. Ia cukup untuk membuat pengikutnya terus 'melekat'. Pantang ada masa terluang, pasti mereka akan memanfaatkan laman kegemaran mereka. Terdapat juga segelintir yang memastikan anak-anak dan si suami atau isteri tidur terlebih dahulu sebelum melayari laman web sosial itu.
Tidak hairanlah seramai 350 juta pengguna telah mendaftar laman web sosial Facebook di peringkat global dan seramai 6.2 juta pengunjung telah mengunjungi laman ini di Malaysia.
Fenomena 'kegilaan' terhadap aktiviti ini memberi kesan yang mendalam dalam kehidupan masyarakat sehingga ada yang menjadikan membuka laman web sosial ini sebagai 'sarapan pagi' sebelum melakukan aktiviti harian yang lain. Tidak cukup dengan akses melalui Internet, kini 'pencinta' laman web sosial boleh mengakses, mengemas kini informasi dan memuat turun gambar melalui aplikasi telefon bimbit.
Kecanggihan teknologi dan perkhidmatan yang disediakan menambahkan lagi 'keghairahan' pengikut setia laman web sosial ini untuk terus berhubung. Tidak dinafikan kewujudan laman web sosial seperti Friendster, Myspace, Facebook, Twitter, ekawan dan sebagainya dapat mengeratkan tali silaturahim sesama kita, mempertemukan sahabat yang telah lama terpisah, mengikuti perkembangan aktiviti pemimpin, bertanya khabar dengan cara yang paling menjimatkan, berbincang, nasihat menasihati, berkongsi pengalaman dan petua serta banyak lagi kebaikan yang mampu dimanfaatkan oleh pengguna laman web rangkaian sosial ini.
Di sebalik kebaikan yang dinikmati, terselit kesan buruk laman web rangkaian sosial ini. Terdapat segelintir mereka yang tidak bertanggungjawab menggunakan laman ini untuk memerangkap gadis-gadis yang mudah dipujuk rayu.
Bermula dengan sembang secara maya, lama kelamaan kemesraan yang terjalin membangkitkan 'keinginan' untuk bersua muka bagi mengeratkan lagi hubungan. Natijahnya, ibarat habis madu sepah dibuang, lelaki yang tidak bertanggungjawab meninggalkan gadis yang terpaksa mengandung anak hasil daripada keterlanjuran.
Dengan angka pengguna Internet di Malaysia menjangkau 16 juta orang dan angka tersebut dijangka terus meningkat, pastinya tindakan sewajarnya perlu dilakukan sebelum lebih ramai lagi wanita-wanita Malaysia akan menjadi 'korban'.
Kita juga khuatir jika 'kegilaan' laman web sosial ini membantu meningkatkan kes perceraian. Apa yang lebih membimbangkan jika anak-anak yang masih di bangku sekolah turut terpalit hasil kecanggihan teknologi maklumat ini.
Fenomena ini perlu dikawal agar tidak ada lagi gadis Malaysia yang terperangkap dengan jerat 'cinta ekspres' maya.
Penulis ialah Pensyarah Kanan Fakulti Pengurusan Perniagaan, UiTM Perlis
- Di petik dari Utusan Malaysia
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ishk...ishk...terasa sungguh aku....
Lebih mengasyikkan apabila laman web sosial ini menyediakan 'permainan' interaktif seperti Farmville. Ia cukup untuk membuat pengikutnya terus 'melekat'. Pantang ada masa terluang, pasti mereka akan memanfaatkan laman kegemaran mereka. Terdapat juga segelintir yang memastikan anak-anak dan si suami atau isteri tidur terlebih dahulu sebelum melayari laman web sosial itu.
Skrg nie dh lama x berladang... sbb x der masa nak ngadap komputer bila balik kerja...huhuhu....
Saturday, November 28, 2009
Qurban yang di bolehkan
Binatang yang dibolehkan qurban ialah unta, lembu, kerbau, kambing dan biri-biri (kibas).
Ibadah ini adalah sempena mengingati peristiwa pengorbanan Nabi Ibrahim a.s. dan anaknya.
Diambil daripada Wikipedia
Tuesday, November 10, 2009
Terima Kasih Mama Casper
Yer...bila x der keje (x der kerja..padahal byk keje nieh :p ) g jalan blog sana, blog sini.. terjumpa blog MAMA CASPER..
rupanya dia wat mini contest... suh teka kaki siapa kah itu?
Kaki siapakah itu?? Moh cepat teka. Sapa betoi dan yang terpantas Madam Casper bagi token. Cepat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
punya la laju aku menjawab......zapsssssss........... 8)
Yes..aku telah berjaya menjawab... dengan itu aku telah mengalahkan Nizaa... hahahaha Nizaa, ko tertewas di tangan kak Sumi... sila cuba lagi sekali... :)
Yer... sesekali apa salahnya bersuka ria kan... :love:
Terima kasih Mama Casper! :D
Tuesday, November 03, 2009
Tiket Konsesi Negeri Melaka
Tiket Konsesi ini boleh didapati di semua kaunter tiket muzium dengan kadar harga RM 3.00 bagi pelajar / kanak - kanak dan RM 10.00 seorang bagi dewasa di mana para pemegang tiket konsesi ini boleh mengunjungi 9 buah muzium dan 3 buah galeri seperti berikut :
a) Kompleks Muzium Stadthuys :
- Muzium Sejarah dan Ethnografi
- Muzium Sastera
- Muzium Pendidikan Melaka
- Muzium Tuan Yang Terutama Negeri Melaka
- Muzium Pemerintahan Demokrasi
- Galeri Laksaman Cheng Ho
b) Kompleks Muzium Samudera :
- Muzium TLDM
- Muzium Fasa I (Kapal Flor De La Mar)
- Muzium Fasa II
c) Muzium Istana Kesultanan Melaka
d) Galeri Melaka
e) Galeri Ketua Menteri Melaka
Bagi memberi kesempatan kepada para pengunjung mengunjungi ke semua muzium dan galeri ini, PERZIM menawarkan kunjungan selama 2 hari bagi membolehkan mereka menghabiskan lawatan ke muzium dan galeri tersebut. Tempoh promosi Tiket Konsesi ini diteruskan sehingga ke satu tarikh yang akan dimaklumkan kelak.
Sekiranya terdapat pertanyaan lanjut mengenai perkara ini, bolehlah menghubungi Perbadanan Muzium Melaka (PERZIM) di talian 06 - 2827464.
Sekian, terima kasih.
Keyboardkah yang bersalah?
yup......baaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnyaaaaaaaaaakkkkkk yek..bukan cikit.. klau korang x caya..korang leh baca balik entry aku yang lama.
x pun mana2 blog yang aku komen sure ada...
x caya?? hahahaha sila la percaya.. x caya korang leh tanya kawan group aku.. (ceh macam kenal kan?) derang amat cepat menangkap kesilapan keyboard aku nie..
aku selalu salah kan keyboard ini. bukan keyboard di opis sahaja.... malah keyboard di umah sekali aku patut persalahkan.. sebab keyboardla aku salah taip. cuba suh tulis tangan...confirm betul..muahahaha...
k... sebenarnya aku tiada entry menarik nak kongsi dengan korang..hanya sekadar luahan kebosanan aku menunggu masa untuk pulang kerumah..
so..terimakasih kerana sudi membaca entry aku..hehehe...
sok ada entry terbaru.. sila lawat kembali blog ini yek! cau!
Monday, November 02, 2009
Mom Blogger Planet – November 09
Kalu korang masuk ke laman MBP apa yang korang baca..??
mestila pasal entry-2 yang sentiasa dikemaskini oleh kak Ros kan?
korang masuk MBP ada x support MBP?? hehehe... apa punya soklan la aku nie..??
Mestila support MBP kan? kalu yer.. ada x korang jadi member MBP.. haaa..... kali nie aku nak citer apa yang patut korang buat supaya dapat jointjadi Ahli MBP..
Apa yang telah aku masuk yek?? meh g tengok sat....
Aku telah joint TWITTER MBP
korang leh klik kat http://twitter.com/mombloggers
MBP sentiasa update apa yang tengah dilakukan.
aku joint MBP Fan kat facebook gak
korang leh klik kat BECOME A FAN
ramai gak yang dah jadi FAN MBP... skarang dah ada 158 Fans ko.. adakah korang salah satu dari mereka?? hehehehe
oh ya.. aku sudah nampak sepupu ku punya muka.. mesti ada kalu aku tgh wat print screen... yer... Yusrina, sila pemeskan dirimu di sini yek! hahahaha
ha..aku joint gak Google Friend Connect
korang leh klik jer JOINT THIS SITE kat kotak tu...
tgk..tgk... aku punya kawan adalah kak Ros hehe... sorang jer ke kawan aku?? hahaha.... sedey nya aku.. sapa nak kawan ngan aku?? sila angkat keyboard.. :)
dan yang terakhir... aku rasala kot buat masa nie... (kalu ada penambahan akan aku buat lagik! :love: )
aku pun joint MYBLOG LOG gak...
kat situ pun korang leh klik ADD ME TO THIS SITE'S COMMUNITY
hehehe...bapak banyak giler aku joint..
yerrr... kata mau support MBP, maka harusla joint segala aktiviti MBP kan??kan??
emm...ada soklan la tuk kak Ros... soklan nya berbunyi begini :-
Bilakah agaknya nak wat gathering MBP..??
kalu Kak Ros ingin kan sukarelawan... sumi sedia membantu.. ahakssssss............
jadi..tuk Bulan nie punya review telah ku laksanakan.. pada yang still lom jadi ahli MBP meh jadi ahli MBP..
sekarang ni MBP tengah wat peraduan yang berlangsung dari 01.11.2009 - 15.11.2009... kali nie November 09 theme is “Cutest Baby in NATURE“.
Jom joint MBP sekarang jugak! Aku haruslah masuk peraduan nya.. nantikan entry dariku yek kak ros..
Jangan mudah terpedaya!
Pernah...?? dan pernah clik x link yang di beri??
Pada yang pernah tahu kewujudan bank2 palsu pasti akan berhati2 kalu nak klik link yang diberikan...
Tapi pada yang x tahu kewujudan bank2 palsu nie.. meh sini aku nak tunjuk perbezaan bank2 palsu ngan bank2 betul yek...
Kalu korang terima emel tu, then klik likn nya.. link tu akan meng'forward' kan korang ke link penipuan.
Bila korang isi jer username ngan password, secara automatik derang leh trace username ngan password korang dan terus menggunakan untuk pemindahkan wang ke bank lain..
Jadi..jangan mudah tertipu.. memang nampak sama, cuma yg x sama adalah URL LINK nya yek!
Link yang tidak betul adalah seperti berikut :
http://0x463b7d41/o/?https://www.maybank2u.com.my/mbb/m2u/common/M2ULogin.do?action=Login/
Manakala, link yang betul adalah seperti berikut :
https://www.maybank2u.com.my/mbb/m2u/common/M2ULogin.do?action=Login
tgk..tgk... ada perbezaan kan?? kan??
Jadi...jika nak masuk ke Maybank2u tu...pastikan URL link nya betul yek.. beringat sebelum terkena... mencegah sebelum terlewat..
cewah..dh macam iklan sebabak lak.. :)
Wednesday, October 28, 2009
KL Sunday 1Malaysia Family Fair
Mana korang nak g pada hujun gminggu ini?? meh cini aku nak bagi tahu. Ada satu tempat baru di buka ko, kat Jalan Ampang. KL Sunday 1Malaysia Family Fair. Pernah dengar x?? emm...korang mesti x pernah dengar kan?
haaa..... g la hari ahad ni. Acara ni dah bermula pada 25 Oktober yang lepas. Kiranya, ahad nie korang sempat la g lagi...ala..bukan jauh pun, kat MaTiC je Acara ini akan diadakan pada setiap hari Ahad pada jam 8.30 pagi hingga 3.00 petang.
Terdapat banyak gerai yang menjual pelbagai jenis barangan kraftangan. (chewah....mcm wat iklan promosi lak..hahahaha) So..kalu korang nak dapatkan barangan cenderamata... leh lah g ke sana.. leh dapat dengna harga yang berpatutan yek!
Nak ke sana mcm mana??
Wei..kete leh park sana... bas pun leh berhenti depan MATIC tu.. ada MONORAIL lagi.. so... x kan tu pun susah gak nak g kan?? bawa la keluarga, ajak la kawan... sebarkan sekali kepada jiran tetangga...
ni aku attach sekali peta tempat tu.. x tahu gak.. memang la korang..
nama jer duk KL.. hahaha...
ingat...sepanjang 25.10.2009 - 27.12.2009...setiap hari Ahad pukul 8.30pg - 3.00 ptg...
K..selamat berhibur bersama keluarga di hujung minggu yek!
Monday, October 12, 2009
SMS Raya 1430H yang kuterima
seperti tahun lepas, aku dah wat entry tuk koleksi raya yang aku terima.. aku wat netry nie supaya mudah aku ingat koleksi2 sms yang aku terima.. tapi tahun nie x banyak seperti2 tahun2 sudah... agaknya ekonomi meleset kot..hehehe
so...ini adalah sebahagian SMS untuk tahun 2009 yang aku terima...
Dari Mimi (kwn SMPB) :
Melati putih indah berseri, jadi hiasan di aidil fitri,sms hadir pengganti diri, tanda ingatan kekal di hati, sèlämät härì räýå à ÃðÃl fìtrÃ.
MAAF ZAHIR & BATIN.
Drp:Mimi sekeluarga
Dari En Mat (MEIAS) :
Ucapan Selama Hari Raya & Maaf Zahir Batin ini dibawakan terus dari En Mat & Family..serta MEIAS Groups.Kalau ada duit raya lebih2 tu jgn lupa bagi. : )
Dari Izat (kwn TM) :
Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin Dari Iezat Sekeluarga:-P
Dari Tulip (kwn MH) :
Dalam perjalanan hidup ini, kita sempat bertemu kemudian berpisah seiring dengan waktu, jika ada siang pasti ada malam,jika ada hitam pasti ada putih dan jika ada kesalahan pasti ada kemaafan..
Mohon maaf zahir & batin. Selamat Hari Raya Aidilfitri.. Semoga ALLAH sentiasa merahmatimu..
Amin..
-TuLiP-
Dari Farid (kwn TALAM) :
SMS dikirim salam dipinta.
Buat teman di mana berada.
Mohon maaf salah & dosa.
Moga lebaran sentiasa ceria. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
(TAN SRI FARID SABRI)
Dari Jo (kwn MH) :
TùÑgGù-tùÑGgù RÄyö dÄH dökek,
BÄKÄ löMÄÑg Röbùh ketùpek,
ÑÄk ÄÑtÄ kÄd rÄyö dÄ tÄk söMpek,
ÄÑtÄ sMs Jö yÄNg cöpek. :)
'SöLÄmÄT ÄRIe RÄyö MÄÄF ZÄHIR BÄTIÑ'
Dari Ganesh :
Selamat Hari Raya Aidil Fitri. From Ganesh
*opss...aku x kenal pun siapa @ aku x cukup memori tuk ingat kwan2 aku nie....emm.. tp aku dapat sms dia.. Terima kasih yek..
Dari Kak Ani (MEIAS):
ISNIN cari SELASA,nak tanye nampak x RABU?agar ingatkan KHAMIS bgtau JUMAAT supaya xlupe..msj kat SABTU yg AHAD dah nk RAYE!!!..selamat menyambut hari raye maaf zhir n btin.. Dr Ani n family..
Dari Wai Ching (Kwn TALAM) :
Selamat hari raya aidilfitri!
Dari Mas (Jiran lama) :
Tiada Kata Seindah Zikir , Tiada Ibadah Seindah Puasa , Tiada Hari Seindah Jumaat , Tiada Bulan Seindah Ramadhan . Untuk Itu Izinkan Kedua Tapak Tangan Bertangkup Memohon Maaf Untuk Lisan Yg Terlanjur, Janji Yg Terabai , Hati Yg BerPrasangka Dan Semua Sikap Yg Menyakitkan Dan Menyinggung Perasaan Secara Sedar Ataupun Semasa Lalai.... SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN . DARI : mas n family- Amin.
Dari Nadia (kwn TALAM) :
Tiada tali yg paling erat selain tali silaturrahim, Tiada pintu yg paling kukuh selain pintu hati, Tiada hutang yg paling berat selain hutang budi, Tiada pemberian yg paling brharga selain memberi maaf. Sempena Aidilfitri mnjelang, Kita eratkn Silaturrahim, kita buka pintu Hati sambil mngenang Budi dan mmberi Kemaafan. Selamat Hari Raya MAAF ZAHIR BATIN.
Drpd: Azman, Nadia, Zara Adlina & Zara Arissa
Dari Norza (MEIAS) :
" Biar renggang di fana dunia, biar jauh di dpn mata,biar semangat di mamah usia, biar akal seakan tua,biar kata di tutur bahasa, asal psahabtan kekal slamanya, asal silaturahim tidak ternoda.."
"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI"
MAAF ZAHIR & BATIN drp ZAHA @ FAMILY
Dari Mila (kwn TM) :
Jika kesilapan yg lalu belum terampun, "MAAFKANLAH"
Jika kesilapan hari ini menyakitkan hati, "LUPAKANLAH",
Jika kesilapan esok mendatang, janganlah di bawa ke AKHIRAT, ku susun sepuluh jari mohon ampun dan maaf. SALAM ÄDILFITRI -mî£a-
Dari Balqis (kwn SMPB) :
????? ???? ??? ?????????.
???? ????? ??? ?????.
Drpd:Balqis & kluarga di KL.
*actually SMS yang aku terima adalah berbebentuk tulisan ARAB, jadi WP x leh baca..maka kuar la tanda soal.....sayang kan x dapat kongsi bersama
Dari Suet Ling (kwn SMPB) :
Hi! Selamat hari raya..
Dari Lai Mun (kwn SMPB) :
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. MAAF ZAHIR DAN BATIN. MAY YOU BE HAPPY, GOOD HEALTH N BAHAGIA. JUNE :)
____________________________________________________________
Terima kasih pada kengkawan aku yang sudi melayangkan sepotong SMS kepada aku sempena HARI RAYA AIDILFITRI 1430 H ini. x kira bangsa yang mengirim kat aku. Maaf la pada yang x dapat SMS dari aku.. mungkin aku terlupa atau x sempat nak balas.. maaf di pinta..
Sempena Hari Raya yang akan berakhir pada 19.10.2009 ini... aku mengambil kesempatan lagi sekali mengucapkan SELAMAT HARI RAYA, Maaf Zahir Batin... Sayang korang..
Thursday, September 17, 2009
SMS, MMS, 3G dah boleh kuterima
aku ter'paksa' mengeluarkan gak duit dr mulut rimau tu..
sebabnya...aku nak baiki telepon aku yang rosak..
sedey kan..nanti kalu time raya kengkawan htr mms,sms ngan nak ber 3G
tetiba aku x leh terima sumer tu...
x kan pakai tepon basic jer kan??kan??
so..nak x nak..aku kene gak baiki..
tgk la hp aku nie..
sudah ku tukar WALLPAPER tu..
selalu si Danial ngan Iskandar jer..
kali nie Zulfadhli pun ada gak...
hehehe....
so...ingin ku khabarkan pada kengkawan ku...
meh..meh...SMS, MMS ngan ber 3G yek..
kita calling2 time raya nanti..
hehehe....
"SELAMAT HARI RAYA YEK"
Wednesday, September 16, 2009
AZWAN ALI TUNAIKAN UMRAH 7 SEPT-25 SEPT O9! RAYA DI BUMI MEKAH...... MAAF ZAHIR BATIN SEMUA.....SALAM RAMADHAN & SYAWAL..!!!
Huh?? ibar betull...
iya..memang betull..AZWAN ALI g MEKAH ko..
buat Umrah sambil sambut raya kat sana lagik..
ni aku ambil petikan dari BLOG AZWAN ALI
semoga dia pergi dan balik dengan selamat...
~AMIN~
Saturday, August 15, 2009
AZWAN ALI TUNAIKAN UMRAH 7 SEPT-25 SEPT O9! RAYA DI BUMI MEKAH...... MAAF ZAHIR BATIN SEMUA.....SALAM RAMADHAN & SYAWAL..!!!
AZWAN ALI TUNAI UMRAH 7 SEPT -25 SEPT 09 !!! RAYA DI BUMI MEKAH....!!!! MAAF ZAHIR BATIN SEMUA...! SALAM RAMADHAN & SYAWAL....!!!
ASSALAMUALAIKUM SEMUA.....KHASNYA PEMINAT PEMINAT SETIA AZWAN ALI....PENYOKONG PENYOKONG FANATIK DARI DULU....KINI DAN SELAMANYA....
DENGAN INI....DIUMUMKAN SECARA RASMI NYA....AZWAN ALI....INSYA ALLAH AKAN BERANGKAT MENUNAIKAN UMRAH.....PADA 7 SEPTEMBER 2009.....DAN INSYA ALLAH PULANG PADA 25 SEPTEMBER 2009 !!!
DENGAN IZIN ALLAH SWT JUGA....INSYA ALLAH AZWAN ALI BUAT PERTAMA KALINYA BERAYA TANPA FAMILI FAMILI ......DAN RAKAN RAKAN TERSAYANG......MENYAMBUT 1 SYAWAL 1430HIJRAH.....DI BUMI MEKAH.....!!!!!
MOHON MAAF ZAHIR BATIN ....... KEPADA SEMUA.....YANG PERNAH TERGURIS ....TERLUKA.....TERCALAR DENGAN APA JUGAK BAHAN TULISAN BLOG INI SEPANJANG IANYA DI UJUDKAN......!!!! ALLAH SWT JUGA MAHA ADIL....MAHA BERKUASA.....DALAM MENENTUKAN SEGALA GALANYA.........DAN AZWAN ALI HANYA LAH HAMBA KERDIL YANG DIPINJAM KAN.....DAN SUDAH PASTI........ADA KELEMAHAN KELEMAHAN DIRI YANG TELAH MELUKAKAN SESAPA JUA........MOHON AMPUN DAN HALALKAN SEGALA TERLEBIH & TERKURANG YA.....
INSYA ALLAH.......DI BUMI MEKAH NI.....DIPANJATKAN DOA....AGAR......
MOGA ALLAH SWT....SAMA SAMA MEMBERIKAN HIDAYAH DAN PETUNJUK NYA...KEPADA KITA SEMUA........DAN MOGA KITA BANGKIT DARI RASA KESEDARAN DAN KEINSAFAN BERSAMA....BAHAWA DUNIA NI HANYA LAH PINJAMAN...............DAN KITA SAMA SAMA AKAN DI HITUNG SETIAP AMALAN DAN PERLAKUAN......
MAAF ZAHIR BATIN ...........SEKALI LAGI SEMUA....!!! DOAKAN LAH .......AZWAN ALI SELAMAT BERANGKAT.........DAN SELAMAT MENEMPUH APA JUGAK COBAAN.....DENGAN TENANG YA!!!! DAN DOAKAN KITA ....DI IZIN KAN BERJUMPA LAGI....INSYA ALLAH......
BLOG NO 1 NEGARA NI....DENGAN RASMINYA....AKAN BERIHAT SELAMA 2 BULAN......DAN BELUM TENTU NASIB NYA SELEPAS AZWAN ALI KEMBALI KE TANAH AIR YA.........NANTI KAN SEMUA DENGAN PENUH KEINSAFAN.....AMINNNN YA RABBAL A'LAMINNNN......................!!!!
SELAMAT MENYAMBUT SYAWAL.....DAN BERAYA SAKAN BUAT SEMUA....DAN KALAU MAKAN RENDANG DI PAGI SYAWAL NANTI....DOA DOAKAN KEBERKATAN KITA BERSAMA HENDAKNYA !!!!
SEBAGAI PENGUBAT RINDU.......SAKSIKAN LAH.....2 HASIL KARYA AZWAN ALI...SEMPENA MUSIM SYAWAL 1430HIJRAH KALI INI........DI KACA TV RUMAH ANDA YA?????
1. 'LAGI LAGI RAYA'
2. 'CAK CAK RAYA.....DODOL SI DOL DOL'.....!!!!
SEMOGA SELURUH UMAT ISLAM.......AKAN MENDAPAT 1001 KERAHMATAN BULAN RAMADHAN AL MUBARAK....DAN SEMOGA SYAWAL YANG DINANTI.....DI SAMBUT DENGAN PENUH KERIANGAN DAN KEINSAFAN.......AMINNNN......................
JUMPA LAGI SAYANG........................SAYANG ANDA SEMUA SELAMA LAMANYA !!! INSYA ALLAH...................
Posted by AZWAN ALI at 2:37 PM
AZWAN ALI TUNAIKAN UMRAH 7 SEPT-25 SEPT O9! RAYA DI BUMI MEKAH...... MAAF ZAHIR BATIN SEMUA.....SALAM RAMADHAN & SYAWAL..!!!
Huh?? ibar betull...
iya..memang betull..AZWAN ALI g MEKAH ko..
buat Umrah sambil sambut raya kat sana lagik..
ni aku ambil petikan dari BLOG AZWAN ALI
semoga dia pergi dan balik dengan selamat...
~AMIN~
Saturday, August 15, 2009
AZWAN ALI TUNAIKAN UMRAH 7 SEPT-25 SEPT O9! RAYA DI BUMI MEKAH...... MAAF ZAHIR BATIN SEMUA.....SALAM RAMADHAN & SYAWAL..!!!
AZWAN ALI TUNAI UMRAH 7 SEPT -25 SEPT 09 !!! RAYA DI BUMI MEKAH....!!!! MAAF ZAHIR BATIN SEMUA...! SALAM RAMADHAN & SYAWAL....!!!
ASSALAMUALAIKUM SEMUA.....KHASNYA PEMINAT PEMINAT SETIA AZWAN ALI....PENYOKONG PENYOKONG FANATIK DARI DULU....KINI DAN SELAMANYA....
DENGAN INI....DIUMUMKAN SECARA RASMI NYA....AZWAN ALI....INSYA ALLAH AKAN BERANGKAT MENUNAIKAN UMRAH.....PADA 7 SEPTEMBER 2009.....DAN INSYA ALLAH PULANG PADA 25 SEPTEMBER 2009 !!!
DENGAN IZIN ALLAH SWT JUGA....INSYA ALLAH AZWAN ALI BUAT PERTAMA KALINYA BERAYA TANPA FAMILI FAMILI ......DAN RAKAN RAKAN TERSAYANG......MENYAMBUT 1 SYAWAL 1430HIJRAH.....DI BUMI MEKAH.....!!!!!
MOHON MAAF ZAHIR BATIN ....... KEPADA SEMUA.....YANG PERNAH TERGURIS ....TERLUKA.....TERCALAR DENGAN APA JUGAK BAHAN TULISAN BLOG INI SEPANJANG IANYA DI UJUDKAN......!!!! ALLAH SWT JUGA MAHA ADIL....MAHA BERKUASA.....DALAM MENENTUKAN SEGALA GALANYA.........DAN AZWAN ALI HANYA LAH HAMBA KERDIL YANG DIPINJAM KAN.....DAN SUDAH PASTI........ADA KELEMAHAN KELEMAHAN DIRI YANG TELAH MELUKAKAN SESAPA JUA........MOHON AMPUN DAN HALALKAN SEGALA TERLEBIH & TERKURANG YA.....
INSYA ALLAH.......DI BUMI MEKAH NI.....DIPANJATKAN DOA....AGAR......
MOGA ALLAH SWT....SAMA SAMA MEMBERIKAN HIDAYAH DAN PETUNJUK NYA...KEPADA KITA SEMUA........DAN MOGA KITA BANGKIT DARI RASA KESEDARAN DAN KEINSAFAN BERSAMA....BAHAWA DUNIA NI HANYA LAH PINJAMAN...............DAN KITA SAMA SAMA AKAN DI HITUNG SETIAP AMALAN DAN PERLAKUAN......
MAAF ZAHIR BATIN ...........SEKALI LAGI SEMUA....!!! DOAKAN LAH .......AZWAN ALI SELAMAT BERANGKAT.........DAN SELAMAT MENEMPUH APA JUGAK COBAAN.....DENGAN TENANG YA!!!! DAN DOAKAN KITA ....DI IZIN KAN BERJUMPA LAGI....INSYA ALLAH......
BLOG NO 1 NEGARA NI....DENGAN RASMINYA....AKAN BERIHAT SELAMA 2 BULAN......DAN BELUM TENTU NASIB NYA SELEPAS AZWAN ALI KEMBALI KE TANAH AIR YA.........NANTI KAN SEMUA DENGAN PENUH KEINSAFAN.....AMINNNN YA RABBAL A'LAMINNNN......................!!!!
SELAMAT MENYAMBUT SYAWAL.....DAN BERAYA SAKAN BUAT SEMUA....DAN KALAU MAKAN RENDANG DI PAGI SYAWAL NANTI....DOA DOAKAN KEBERKATAN KITA BERSAMA HENDAKNYA !!!!
SEBAGAI PENGUBAT RINDU.......SAKSIKAN LAH.....2 HASIL KARYA AZWAN ALI...SEMPENA MUSIM SYAWAL 1430HIJRAH KALI INI........DI KACA TV RUMAH ANDA YA?????
1. 'LAGI LAGI RAYA'
2. 'CAK CAK RAYA.....DODOL SI DOL DOL'.....!!!!
SEMOGA SELURUH UMAT ISLAM.......AKAN MENDAPAT 1001 KERAHMATAN BULAN RAMADHAN AL MUBARAK....DAN SEMOGA SYAWAL YANG DINANTI.....DI SAMBUT DENGAN PENUH KERIANGAN DAN KEINSAFAN.......AMINNNN......................
JUMPA LAGI SAYANG........................SAYANG ANDA SEMUA SELAMA LAMANYA !!! INSYA ALLAH...................
Posted by AZWAN ALI at 2:37 PM
Tuesday, September 15, 2009
Mertua VS Menantu
Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.
Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan "Dari ibu mertuamu".
Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.
Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan "Dari ibu mertuamu"
Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.
Sempat-sempatnya dia berkata, "Rasakan kau!", sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, "Dari ayah mertuamu"
Tuesday, September 08, 2009
Jamuan Berbuker Poser Family..
huhuhu...wat senaman dulu...
sebelum tu nak minta maaf kan sepupu aku UKA..
kerana telah mengkhabarkan berita ini di last minute..
kul 8.00 pagi Atam dah remind aku, kul 6.30ptg baru aku remind ko..
huhuh,,,betapa kejam nya aku padamu...
sorryy....raya nanti la ko ganti balik yek.. :)
k...actually..my mak Tam la..yang buat..
wat makan2 bersama keluarga Haji Idris..
kira family reunion la ..
baper org jer yg tinggal adik beradik mak aku nie..
Mak aku, Atam, Ateh, Acik Ah.. emmm 4 beradik jer tinggal..
yang lain sumer dh meninggal dunia.. (Al-Fatihah)
acara berbuka poser nie berlangsung pada 31.08.2009..
sempena Hari Kemerdekaan la sekali..
kira ramai juga yang hadir..
kalu nak detail ceritanya..
korang leh semak kat sini...
korang g la baca dari entry sepupu aku yekk...
aku x der idea nak nulih lak tetiba..
so...meh..kita menatap gambar...
Merdeka! Merdeka! Merdeka!
huhuh...malas sunguh aku ni kan..
aku tempek gambar jer..
nak tau citer selanjutnya korang g la jenguk kat sini
Wednesday, September 02, 2009
Terbaru Norman Hakim dan Memey Suhaiza, manja nya
Seperti pasangan lain juga, pada awalnya anda juga seperti begini. haha apabila isteri anda sudah tidak berbentuk dan tiada jisim yang tetap. Maka semua kasih sayang anda akan pergi. Kesimpulannya, keadaan jisim isteri anda menentukan kasih sayang anda kepada isteri.haha memandai je aku.
P/S : Thank you to mediamalaya. By the way, nanti admin nak photongshoot kat Bukit Nanas, situ lawa la.hahaha
Credit to : Ala-Mak
Tuesday, September 01, 2009
Pengakuan Berani Mati Fasha Sandha di Myspace Blog-nya,(Ulangan!)
kerana ada masalah server beberapa hari yang lalu..
maka entry ini di ulang tayang kembali..
khas tuk tatapan pembaca di Sumijelly...
Salam Ramadhan buat semua sahabat yang saya sayangi di Myspace. Terima kasih kerana masih sayangkan saya,masih ambil tahu tentang perkembangan saya,masih menghantar comments dan masih bertanya khabar mengenai saya sehingga ke hari ini. Maafkan saya,tak dapat balas semua. Insyaallah jika ada kelapangan saya akan balas dan approve semua friend request. Insyaallah esok jika ada kelapangan saya akan upload gambar2 terbaru ya……
Saya sudah selesai shooting filem ‘4madu’ arahan prof razak, drama ‘lakar’ arahan aziz m osman dan drama ‘madu di tasik hempedu’ arahan murali. Drama bersiri ‘cuci2 the series’ akan ditayangkan di rtm tak lama lagi. Jangan lupa tengok ya dear!!….
Perkembangan terbaru,saya baru selesai pengambaran iklan Habib jewel. 25hb august saya akan mula shooting drama terbaru saya untuk tv3 yang bertajuk ‘akulah perempuan itu’ arahan fairuz loy. Akhir September nanti saya akan memulakan pengambaran filem terbaru saya yang bertajuk ‘langkawi kamikaze’. Alhamdulillah,masih ada rezeki dalam bidang ni walau macam2 cerita tak enak tentang diri saya diperkatakan banyak pihak baru2 ni…..
Saya dapat macam2 pertanyaan dari anda semua tentang hubungan saya dengan rizal ashram(jejai) dan juga tentang perkahwinan saya dan ekuin Negara qabil. Jadi,dengan kesempatan yang ada di buletin ni,biar saya jelaskan kepada semua sahabat yang betul mengambil berat tentang diri saya. Terima kasih kerana bertanya pada saya,ini menunjukkan anda semua masih sayang dan ingin mengambil tahu tentang diri saya. Love u all my friends!!….
HAAA TERUSKAN MEMBACA CERITA PASAL JEJAI DAN LAIN-LAIN.
Thursday, August 27, 2009
Pasar Ramadhan @ PKNS Bangi
aku?? alhamdulilah..berjaya melepasi sehingga hari ini..
memasak ker aku?? hahahaha...
idok la masak...sumer pakat beli jer..
x larat la...hanya larat masak nasi jer... hahaha
dan untuk julung kalinya masa hari yang ke 4 tu
aku menjejakkan kaki ku ke pasar ramadhan..
eh..eh..mcm x pernah g jer kan bunyi nya..
x la.... selalunya my IR belikan lauk pauk nya..
aku di galakkan duk umah keranaaaaaaa...........
untuk mengelakkan pembaziran pembelian,....
hahahaha...
maunya x bazir..lain di niat, lain di beli..
ramai giler ko org nak g sana...
jalanraya penuh sesak...tolong..tolong bagi laluan..
Pn sumijelly nak lalu...muahahah.......
cheh...mcm aku jer sorang nak lalu citu kan?
poyos jer.....
tgk..tgk...dh standby dlm kete bertopeng dah...
inilah dia manusia bertopeng..hahahaha....
k..k....dh melalut jer aku ni...
berbalik tajuk yg nak ku ulas..chewahh!
aku g la kat Bangi PKNS tu..
pasar situ pannnnnnnnnnnnnnnnnnjang ko.. (sebut pun panjang la!)
aku nak tawaf pun x larat... g sekitar berhampiran aku jer..