Showing posts with label Nuffnang. Show all posts
Showing posts with label Nuffnang. Show all posts

Tuesday, February 23, 2010

Results of the Nuffnang Friso Gold Family Day Out blogging contest are out!

Dear Nuffnanger,

Thank you for your participation in the Nuffnang Friso Gold Family Day Out, and we enjoyed reading all the entries you submitted for the post-event blogging contest! It was hard for us to pick, but we're glad to announce that we finally have a winner!

The winner of a RM 1,000 cash prize is Wan Faziatul Amira Wan Mohd Salleh of http://emmira.blogspot.com! You can read the winning entry at http://emmira.blogspot.com/2010/01/exciting-family-day-out-nuffnang-and.html.

Congratulations Amira! For those of you who missed out, fret not as we always have a lot of exciting contests going on at Nuffnang, so do stay tuned to our blog to find out more!

Nota kaki : wah..Tahniah la Amira... memang best pun u punya entry... x perla..x der rezeki kat sumi.. tp alhamdulilah dh menang Voucher RM 100 Toy R Us pun dh cukupla..hehehe

Friday, February 12, 2010

Valentine Day's

VD



Ingat x aku dapat jemputan menonton Movie anjuran Nuffnang.. yer..aku pergi juga bersama my IR yek.. anak ku tinggalkan pada mak sunya sekejap.. dalam kul 12.00 mlm aku sampai rumah.. ngantuk siot..

bean



Sebelum tu aku nak ucapkan la bebanyak terim akasih pada Bean yg sudi menebus tiket aku dahulu.. sbb aku tau, aku sure lambat.

Ces Bean..ko x sebut pun nama kak Sumi yg ko jumpa kak sumi masa kita tgk citer tu.... marah ni..marah ni..

nama Lily ngan Amy gak yang ko sebut yek.. hahahaha

lily



Sempat la juga bergmbr ngan Cik Lily Putih.. yer.. dia adalah org kuat MBP okey.. mana2 events pasti aku akan jumpa ko lily..hahahaha

K..meh sini aku nak citer serba sedikit citer nie..

Pelakon yang di barisi amatlah populer dn glamer okey... sumer memang yg cun2 dn hensem2 ko... leh jatuh cinta di buatnya.. hahaha. Seramai

  • Jessica Alba (“Fantastic Four”)

  • Academy Award® winner Kathy Bates (“Misery”)

  • Jessica Biel (“I Now Pronounce You Chuck & Larry”)

  • Bradley Cooper (“The Hangover”)

  • Eric Dane (TV’s “Grey’s Anatomy”)

  • Patrick Dempsey (“Enchanted”)

  • Hector Elizondo (the “Princess Diaries” films)

  • Academy Award® winner Jamie Foxx (“Ray”)

  • Jennifer Garner (“Juno”),

  • Topher Grace (“Spider-Man 3”)

  • Academy Award® nominee Anne Hathaway (“Rachel Getting Married”)

  • Ashton Kutcher (“What Happens in Vegas”)

  • Academy Award® nominee Queen Latifah (“Chicago”)

  • Taylor Lautner (“The Twilight Saga: New Moon”)

  • George Lopez (“Beverly Hills Chihuahua”)

  • Academy Award® winner Shirley MacLaine (“Terms of Endearment”)

  • Emma Roberts (“Hotel for Dogs”)

  • Academy Award® winner Julia Roberts (“Erin Brockovich”)

  • Aaward-winning singer-songwriter Taylor Swift


Kisah nya adalah berkait2 juga antara satu sama lain gak... tp memang seronok...ada la juga lawak2 walaupun x selawak mcm Adnan Sempit la kan...

Ala2 Romatik komedi.. di mana kisah sebelum ,semasa dn hingga penghujung hari Valentine la, memacam kejadaan berlaku.

Ada yang br tahu pasangan dia dh berkahwin, ada yang putus kasih ada yang menanti cinta, ada yang membenci cinta... hehehe... bestla



Apa da Eric Dane ni...ghupanya HOMOSEKSUAL da... badan tegap2 punya chantik body leh la pulak mempunyai hubungan songsang..hahahaha



Ohw... cute kan Julia Roberts nie.. ades.. mau x pengsan Pramugari tu.. asyik pandang lelaki ni setiap 5 saat.. hahaha....

Peranan Julia Robert amat berkesan sekali.. sungguh touching ko... hehehe.. nak tahu ?? hehehe.. g tgk sendiri yek.. hahaha





Yang nie pulak untuk yang menyokong I HATE VALENTINE DAY'S... hehehehe... tp akhirnya ??? haa.....tu korang kene tgk sendiri la...




Aksi yang amat mencemaskan la.. di mana berlari2 menyelamatkan diri tanpa sempat memakai pakaian hanya berselindung dengan gitar sahaja...

Kantoi! Kantoi!

Tp sebenarnya puncak yang best adalah mengenai KANAK2 kecil yang ingin mencari cinta sejati dari seseorang yang memang di nanti2kan.. oh,,ketika itu rasa terharu sungguh apa bila dia dpt menemui cinta sejati nya.... siapa kah dia?? haaa......korang kene g tgk la.

Apa2 pun, aku nak bagi tahu la.. bukan BUDAYA kita menyambut Hari Valentine Day's yek.. tp untuk menonton tidak salahnya.. tp mcm x seuai jer untuk pasangan bercinta.. kerana leh menjerumus ke perkara yg tidak sepatutnya.

Kalu yg dh kahwin x per.. aku x kisah.. apa2 pun terpulang la.. dh ada kat pawagam kan.. x tgk x rugi.. tgk pun x rugi gak..hehehe

img



Terima kasih Nuffnang atas pra tonton ini.. lain kali leh la anjur lagi.. pasti aku akan turut serta lagi..hehehe

Saturday, February 06, 2010

Invitation to Premiere Screening of Valentine's Day

Yes...yes...aku dapat jemputan lagi..

Terima kasih Nuffnang!
Dear Nuffnanger,

You're cordially invited to the Premiere Screening of Valentine's Day happening on;

Date : 9 February 2010
Time : 9.30pm
Venue : Cathay Cinneplex Damansara

TWO (2) invites have been reserved under your name and email address. Kindly confirm your attendance to the Premiere Screening by sending a confirmation email to valentinesday@nuffnang.com before 12pm, 8 February (Monday). Failure to confirm your attendance will result in your invites revoked and passed to other bloggers.

A ticket collection counter will be setup by 8.30pm at the lobby of the cinema. Kindly collect the invites by 9.30pm as latecomers will not be entertained.

Till next Tuesday, let's all cross our fingers for a wonderful Valentine's Day ahead.

We look forward to receive your confirmation email.

Cheers,
Blogger Relations Department
Nuffnang Sdn Bhd
Yer...aku telah pun menjawab

Yes I will come....


so siapa yg dtg...jumpa di sana yek!


Thursday, January 28, 2010

Berkongsi statitik yang x berapa banyak

yer..kali nie nak share sikit pasal aku nyer visitor tuk minggu ini..

x la seramai yang korang fikirkan..

huhuhu....tp sebelum tu..meh tgk blog yg pemes famous dulu..mcm Cik epal dan En Eyriq..hahaha


ini dari blog Cik Epal



Korang tgk blog dia baper ramai yang masuk??

Cik epal yang bujang sorang nie pun ramai peminat ko..

tu belum lagi wat blog walking katanya..kalu buat..pergh??mesti lagi banyakkan??ishk..ishk..ishk..

Ni dari blog Eyriqq....

Perghh....ko tgk Eyriq punya...

memula dapat cikit jer..setelah dia mendapat kuasa yang amat kuat..

tetiba blog dia makin ramai pulak visitor muncul...tgk..tgk..aku dh promote la pulak blog dia...

img



Ini pulak tentula dari aku punya...

huhuh........ sikit kan?? bila la nak tinggi2 mcam mereka ini...

nak macam redmummy..lagi la..x akan dapat la..

huhu...x per.. x per..sikit2..lama2 jadi bukit gak kan?hehehe

Wednesday, January 20, 2010

Invitation to Premiere Screening of Tooth Fairy

Yer...seperti yangku harapkan .. dengan berbekalkan entri ini, aku berjaya mendapat jemputan dari Nuffnang...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear Nuffnanger,

You're cordially invited to the Premiere Screening of Tooth Fairy happening on;

Date : 25 January 2010 (Monday)
Time :9.00pm
Venue : TGV 1 Utama

TWO (2) invites have been reserved under your name and email address. Kindly confirm your invitation by writing in to toothfairy@nuffnang.com telling us you'll be attending by 12pm, 22 January (Friday). Failure to confirm your invitation by then will result in your invites revoked and passed to other bloggers who didn't make it into the initial list.

A collection counter will be set up by 8pm at the lobby of the cinema. Kindly collect your invites from the counter by 9pm as latecomers will not be entertained.

Look forward for an entertaining time ahead as The Rock shows his fairy side next Monday as the Tooth Fairy.

Cheers
Blogger Relations Department
Nuffnang Sdn Bhd

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yer aku dh rely pun.. aku jawab aku akan pergi.....Yahuu.......

tp tgk la.. sama ada bawa suami @ bawa anak......hahaha..sbb mcm citer budak2 jer kan.. pasal gigi ni.. so better bawa Danial..hahahaha

Monday, January 18, 2010

My Valentine’s Day

My Valentine’s Day??? yo...apa nie Valentine la pulak yek...hehehehe.....



Kalu lah ....baca betul2 yek..KALU LAH yek..bukan betul2 yek.. (kalu betul2 pun alhmadulilah...suker aku ko...)

Kalu lah aku dapat menghhabiskan masa ber 'Valentine' bersama dengan ARTIS yang pemes nie...adess...confirm..aku canang satu dunia ko...

Nak tahu siapa kah yg aku tingin nak menghabsikan masa bersama...hehehe..

queen_latifah


queen-latifah-picture-2



Perghh............sure ramai yang kenal kan?? hehehe... inilah dia Queen Latifah.... lawa kan dia?? hehehehe... Aku memang minat gile ko dengan dia... nak pulak dia kalu bab berlakon... pergh...x leh miss la.. tgk ulang2 pun x per... lakonan dia amat bersahaja..

Nama sebenar dia adalah Dana Elaine Owens yang dilahirkan pada 18.03.1970. Kira sekarang nie umur dia dh nak masuk 40 tahun la... Ishk... x nampak umur 40 tahun kan??

Kalu lah aku dapat bersama ngan dia untuk beberapa jam pun x perlah.. kalu lah dapat tuk satu hari...peghh..banyak tul aktiviti aku nak buat ngan dia ko... seperti :

Memula...mesti la aku nak bagi dia hadiah. Hadiahnya tentulah dari buatan Malaysia la kan. Seperti



ONE DROP PREFUME. Pernah dgr?? Ala yang selebriti Malaysia pakai dan menjadi pengedar tu. Kenapa la aku nak bagi One Drop Perfume nie?? macam la Patrick nie nak pakai kan? Ha...kenapa yek...sebabnya :-

1) Ia adalah minyak wangi yang di inspirasi dari jenama antarabangsa, serta tiada campuran alkoholdan air.. kiranya halal la yek..

2) Aku nak mempromosikan barangan ni kat Queen Latifah nie..mana tau dia minat pakai..leh borong banyak kan...biar dia tahu yang minyak wangi yang halal pun setanding ngan minyak wangi mereka macm Elizbert Arden, Clinique dan memacam la. Jadi dari bagi minyak wangi yang dia dh biasa pakai..apa kata dia cuba minyak wangi tempatan lak..hehehe

Lepa stu, aku nak ajak dia makan pagi, petang dan malam di :



Restoran Puteri yang terkenal dalam menyediakan pelbagai sajian tradisional Melayu tu la...ha...mesti pelik kan?? hehehe

Orang selalu makan kat Hotel 5 bintang ker Restoran yang memahal ker...ini aku ajak makan kat Restoran Puterti lak, kedekut ker aku??

Ohw...TIDAK!...aku bukan kedekut la..aku nak suh dia rasa masakan Malaysia la...penat2 dtg Malaysia..x kanla nak makan makanan Western lak..apa la ...western kan dh belambak kat negara dia..

Biar la dia rasa Tom Yam, sambal Belacan, Asam Pedas, Gulai tempoyak.. perghhh...aku lak kecur air liur,....lapar la pulak.. . Kalu dia dapat merasa makanan tu..br leh dia citer kat kengkawan dia..... betapa Malaysia ini kaya dengan makanan yang sedap!

Pas makan leh la bawa Quenn Latifah g jenjalan ke :

Pelbagai jenis tembikar dipamerkan di Kompleks Kraf tersebut, saya tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar ini, lagipun ia dibenarkan, hehe..



Kompleks Kraft Kuala Lumpur yang terletak di Jalan Conlay. Di mana segala hasil seni dan kraf di pamerkan di citu. Semua nya terletak di situ... tembikar, batik, keris dan memacam lagi la produk tempatan..

Tgk...di satu tempat jer, Queen Latifah dh leh belajar macam mana nak mengenali Malaysia..hehehe... Mana tahu dia nak buat keris ker... atau nak buat batik ker... At least batik tu, leh gak dia pakai kalu dia g Pantai kat tempat dia kan??

Andailah dapat menghabiskan masa dengan dia..memang confirm mulut aku macam bertih jagung...pergh...sbb dia pun mesti banyak nak bertanya kan... Pas nie kene asah bahasa english balik arr... aku bukan pandai.. silap haribulan..bawa kamus kalu nak date ngan dia..hahaha

Itu kalu aku dapat kuar bersama...tp bermimpi la aku kalu Queen Latifah tu dtg cari aku kan? Macam la sangat Queen Latifah nak baca... x per..yg penting Nuffnang baca entry aku cukuplah yek..hehehe

Ok..entry aku dh siap...tapi..kalu yang real korang nak tahu ker??hehehe

Kalu lah aku dapat menghabisan masa bersama org yang tersayang..sudah tentu lah

img



dengan my IR aku....sempena ulang tahun perkahwinan kami yg ke 6 yang jatuh pada 14 Feburari ini.. perghhh.... x yah susah2 aku nak beli hadiah tuk my Ir..

Dapat tgk wayang citer ni pun dh kira hadiah aku tuk my IR la...hehehehe...

poster



Andailah Nuffnang dapat memberikan aku tiket wayang ini, ia adalah satu hadiah yang sesuai untuk ku berikan pada my IR sempena hari ulangtahun kami.

Ok..pada sesiapa yang nak turut serta untuk mendapatkn tiket percuma dari Nuffnang,meh..meh...

ada 80 tiket yang akan di berikan sempena cerita Valentine’s Day yang akan di tayangkan pada 11 Februari ini.. kiranya awal3 hari korang dh dpt tgk tau...

Bukan itu aja..malah Nuffnang juga ingin memberi barangan ekseklusif iaitu

1 x VALENTINE’S DAY Ladies Long Sleeve Thermal
1 x VALENTINE’S DAY Split Ring Keyholder with Heart
1 x VALENTINE’S DAY Black Hat
2 x VALENTINE’S DAY Draw String Cell Phone/MP3 Foam Pouch
3 x VALENTINE’S DAY Heart-shape Magnet

perghh....kalu la aku antara org2 yang terpilih....beruntung aku...

jadi..mari..mari memeriahkan contest ini...

Wednesday, January 13, 2010

Invitation to Astro B.yond Bloggers Night

Yehaaaa.seperti yg di nanti..aku mendapat jemputan ke Astro B.yond hari ini...

Pada Blogger lain yg pergi...jumpa di sana!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear Nuffnanger,

You're cordially invited to the Astro B.yond Bloggers Night happening on;

Date : 13 January 2010 (Wednesday)
Time : 7.30pm till 10.30pm
Venue : Modesto’s, Desa Sri Hartamas
Refreshments will be provided

As this is an exclusive event, kindly note that the invite is only for ONE (1). We're sorry to inform that we won't be able to accommodate any guests for this event. After all, one of the attendees will walk home with a 32" HD TV from LG along with 1 year subscription of Astro B.yond and we certainly do not want extra competition by increasing the headcount, right?

Kindly confirm your attendance by writing an email to astroB.yond@nuffnang.com telling us you're attending the event by 12pm, 8 January (Fri). Failure to confirm your attendance in time will result in your invite being revoked and passed to other bloggers who did not make it into the initial list.

We look forward to have you join us in the Astro B.yond Bloggers Night.

See you next Wednesday!

Cheers
Blogger Relations Department
Nuffnang Sdn Bhd

Monday, January 11, 2010

I’m a Tooth Fairy

I'm a tooth fairy??

Oh tidak...bukan aku la...tapi THE ROCK la..dalam citer Tooth Fairy nie...

Nak ambik gmbr, x dapat..puas aku cari sayap..x jumpa la.. x perla.. janji guna jerla gmbr The ROck bersayap nie yek..
poster

Tapi kalu lah aku yang menjadi Tooth Fairy la kan...

img



Mestila aku akan mencuri gigi kanak2 dengan penuh berhati2 supaya kanak2 tu x terjaga lakan..

mg



Memula kena la teropong dulu kan.. nak tgk kanak2 tu dah tido ker belum... x der teropong..guna kamera pun ok apa..skrg nie kan dh changgih...hahaha

Pas tu.. aku tarik la dengan magnet..supaya kanak2 tu x terjaga... jadi gigi tu x derla ilang..

img



Selalu org kata, kita akan tukar ganti dengan duit kan.. aku akan bagi duit ngan surat menyatakan dia telah kehilangan gigi nya...

Macam surat yg aku tulih tuk Danial nie..

Jadi dia ada la kenangan bila giginya telah di ambil..hehehe...

img



Bila tgk gigi Zulfadhli nie.. lambat lagi la nak tumbuh kan?? hahaha...so Tooth Fairy kene la tunggu sampai gigi Zulfadhli tumbuh sumer dulu br leh curi..hahaha

Kenapa yek aku sibuk2 nak buat karangan ini...hahahah..

sebabnya ada peraduan yang di anjurkan oleh Nuffnang untuk Tiket Wayang Tooth Fair nie...

Korang nak joint?? jom..senang aja...

Write a blog post titled “I’m a Tooth Fairy..” and share with us how would you complete your mission to collect tooth from underneath the pillow of a child. Share with us what gadgets you’d like to have to ensure total stealth in your operations. By all means, if you are able to take a picture of yourself in tights with wings, do share that in your post too! Once you’re done with the post, just leave a comment in this post sharing the permalink of your blog post.



So...aku punya dh selesai...korang x nak tgk ker.. kalu dapat tiket nie, aku nak tgk ngan Danial.. nak suh dia tgk..selalu bawa my IR jer... cian Danial... asyik kene tinggal jer..hehehe

Sila la jenguk laman web Nuffnang untuk keterangan lanjut yek... :)

Sunday, January 10, 2010

GSC @ Tropicana Mall, PJ

Yer...ingat x aku dapat jemputan menonton wayang...

Ala..yang di anjurkan Nuffnang la... Citer Paranormal Activity la..

Aku dapat g tgk kat Tropicana Mall kul 9.30mlm.

img



Amat senang nak park kereta... kat citu leh cam melalui warna tempat parking.

Jadi kalu nak g tgk wayang, sila park kat PARKING HIJAU... citu paling senang dn dekat ke panggung wayang...

img



Lift B1 memang terus menuju ke GSC Cinema yek...

Tepi lift tu jer dh ada banner GCS.. sgt senang nak spot kalu nak cari kereta..hehehe

img



Kalu dh datang lamabt..pepaham jerla..

banyak gak stall dh tutup... maka x meriah la rasanya..

Kedia dh tutup..nak cuci mata pun x dapek...

img



Yer....sementara menunggu my IR g ke tandas...

sempat la aku bergambar... di pokok buluh..hahaha...

sentimental tul rasa bergmbr di buluh nie..hahahah..

klau letak kat umah mesti chantik kan??

img



Yer...dr jauh sudah nampak itu GSC...

Sangat senang mencari ko...

wah..lenggang ko.. org Nuffnang pun dh balik... x sempat nak bergmbr...huhuhu

Aku sampai sana pun dah kul 9.45mlm... sebaik adik aku g sekali..jadi dia ambikkan ticket tuk aku dulu..

img

Ni suasana dalam GCS... sumer serba biru...hehehe

Aku masuk jer panggung wayang, citer dh bermula dkt 20 minit..cam rugi la 20 minit..sbb aku kuar umah pun dh kul 9 mlm.. hahaha padan muka lambat..

Ada GPS pun still lambat...hahaha

img

inmg

Ok..wayang dah habis...

Mana leh ambik gmbr dalam wayang ketika wayang sedang berlangsung kan...

jadi ambik lepas tgk ler...

tu dia... ramai gak la blogger yg datang...malangnya aku x kenal la pulak..hehehe

img

Yer..my IR sudah pening lalat...

Dia kat... sakit kepala tgk citer tu... aku?? ok jer...

siap bedal Hot Dog ngan Popcorn lagik... x cukup 1 air.. aku minum lagi 1 air..hahahaha..

tapi sebaik kat GCS Tropicana Mall ni x sejuk berbanding kat TGV..

Kalu g TGV memang kene bawa baju sejuk atau pakai lengan panjang la...

img

Adik aku g ngan June kawan dia... buat teman menonton wayang dan balik ke rumah..hehehe

Begitu menakutkan?? hahaha... ala2 serram la jugak..

dah habis wayang pun masih bercerita pasal wayang..

ye ker?? hahaha..memandai jer aku... padahal citer nak g makan mana ker..hehehe

img

Aku sampai umah..tetiba x leh tido ko..

teringat citer nie.. smpai kejap2 jaga..kejap2 jaga... hahaha...

terbawa2 samapi mimpi lak..kahkahkah.....

Citer nie macam cite Blair Witch Project la.........banyak menggunakan camera tanggan. Agak2 pening gak nak tgk.. dh la duk depppaaaaaaaaaaaannnnnnn sekali... hahaha

Kisah pasal BF & GF ygn nak mencari hantu kat rumah yg mereka duduki. Memula Gf dh takut, siap ajak kuar umah.. last2 sekali.... Gf tu x moh kuar lak..

Sbb hantu tu dh rasuk kat dia kot...

Tp sian Bf dia.. matik di tangan GF dia.. nak tahu mcm mana ??haaaaaa.... kn la tgk kat wayang yek..hehehe

Friday, January 08, 2010

Cash Out Payments from Nuffnang!

Yer..hari ni... tepat kul 1.40 ptg tadi.. aku telah mengeluarkan duit aku kat Nuffnang...

Dah tinggal RM0.00 dah...huhuhu...

Nampaknya nak kene mula balik mengumpu pendapatan..huhuhuhu

img



so..kene tunggu 30 hari tuk sampai check..hehehe seperti yg tertera di bawah :-

img




Your earnings request has been successfully submitted. Please allow 30 days from the end of the month for your payment to be processed and sent ( 60-days for non-Glitterati members ). You will receive an email when your cashout has been processed. If you do not get your cheque within one month after receiving that confirmation email, kindly notify us, as cheques are only valid up to six months.



Maka, selepas 30 hari..kita tgk..adakah cheque itu akan sampai tepat waktunya @ lambat?? hehehehe....

Amountnya baper?? hehehe... adalah...

Jadi, aku perlu menuggu dengan penuh kesabaran........... :)

Thursday, January 07, 2010

It’s family day out for the bloggers

THE number of bloggers has been increasing over the years and some of them got to meet one another at the Nuffnang Friso Gold Family Day Out event at Kizsports and Gym 1 Utama.

The theme of the event was “Curious Kids Need To Be Tough Inside”.

“Most of the parents here today are new bloggers. This event is a good opportunity for them to have a good time with their children as well as meet others in the blogging community,” said Mira Abu Bakar or better known as Red Mummy.

Her children aged between nine and six had enjoyed the activities organised during the first family day event held in November 2008.



Having a ball: Mafeitzeral with his wife, Haniza Abd Jalil, 33, a radiologist, and their three children (from left) Myftzal Dzaeffran Qayyum, 4, Myra Durratun Qaisya, 2, and Marissa Daania Qystiena, 10 months, enjoying some quality family time at Kizsports and Gym during the Nuffnang Friso Gold’s Family Day Out.



She said her five-year-old blog enjoyed more than 4,000 hits in a day and a lot of people visited her blog to find out more about her children who were enrolled in Chinese schools.

Petaling Jaya Utara MP Tony Pua who was also at the event with his wife and two children, aged five years and eight months, said this was the first time he heard about the event.

“It’s a great event for children to have fun. My eldest she enjoys the Playland,” Pua said.

Mafeitzeral Mamat, 33, an anaesthetist, had been looking forward to the event ever since he attended the first in November 2008.

“This is something we look forward to and I kept looking out for announcements since November last year.

“I’m also looking rward to finding out more updates on children’s health from the talks scheduled today,” Mafeitzeral said, adding that this time his wife was with him and it made it easier to take care of the children.



Energetic tots: In this game organised for them during the Family Day, the children were required to dance and stop with the music.



Parenting author and columnist Ruth Liew, who is also Friso Gold’s nutritionist, delivered a talk on children’s immunity at the event.

About 200 children, parents and parents-to-be attended the event.

Nuffnang Malaysia country manager Nicholas Chay said the first family day, attended by about 250 people, was a resounding success.

“This year’s theme is children’s immunity because we want to stress on the importance of keeping illnesses at bay with a healthy immune system,” Chay said.

The event was organised by Nuffnang Malaysia and Dutch Lady Milk Industries Berhad and was by invitation only.

Wednesday, January 06, 2010

Habis sudah menonton wayang!

Wah..cepat nak update yo...

Baru jer habis menonton citer Paranormal Activity tu...

paranormal



Nak tahu citer nya camner?? tunggu yek..nanti aku citerkan..

skrg nak tido dulu,...mata dh ngantuk..

Selamat malam yek!..hehehe

Invitation to Premiere Screening of Paranormal Activity

Dear Nuffnanger,

You're cordially invited to the Premiere Screening of Paranormal Activity happening on;

Date : 5th Jan 2010 (Tues)
Time : 9.30pm
Venue : GSC Tropicana City Mall

A pair of invites have been reserved under your name and email address. Kindly confirm your attendance to the screening by replying this email to paranormal@nuffnang.com by 9am, 4 January 2010. Failure to confirm your attendance within this stipulated time frame will result in your invites revoked and passed to other bloggers.

Kindly collect your invites from a special collection counter manned by our staffs at the lobby of the cinema starting from 8.30pm onwards. Ticket collection ends on 9.30pm sharp and latecomers will not be entertained.

See you next Tuesday!

Cheers
Blogger Relations Department
Nuffnang Sdn Bhd

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yehaaa..aku akan pergi menonton wayang ini hari....

Sapa yang g,sila tegur sapa aku yek! hehehehe

Terima kasih Nuffnang!

Monday, January 04, 2010

Yeha! Dapat Voucher RM100!

Yes! Yes!.. aku berjaya mendapat RM100 Voucher Toys R Us masa events Nuffnang hari tu...

berbekalkan entry aku yang bertajuk Curious kids need to be tough inside.

img



Antara yang mendapat Voucher RM 100 Toy n Us ialah :

Merryn, Abg Kheirul, Juan, Triple plus One, Diddie, Kambing Jantan, dan lagi 3 blogger lain (adess.. x ingat la..kang ingat, sumi update yek…)

friso



Seronok sungguh hati aku bila di umumkan nama aku antara sepuluh org itu...

sengih jer aku sepanjang hari,...hahahaha

Thansk Nicholas kerna sudi menyampaikan Baucer pada sumi..hehehe

friso



Sempatlah bergmbr dgn beberapa org pemenang saguhati dan Kak Ros…

ishk…x penuh la my IR ambik… sebelah kiri ilang lak org nya..huhuu

friso




TERIMA KASIH NUFFNANG & FRISO!


Nuffnang Friso Gold Family Day Out

Ini adalah STICKY MODE
untuk entry terbaru, sila scroll ke bawah. Terima Kasih


Awas....entry ini amat panjang untuk dibaca, termasuk terlalu banyak gmbr untuk di tatap...andai rasa x mahu baca dan melihat gmbr, boleh ke enrty lain... terima kasih. :)

Ok...kali ni aku nak cerita pengalaman aku menghadiri event Nuffnang Friso Family Day Out kat One Utama pada hari Sabtu yang lepas. Amat menyeronokkan yek...

Kiranya inilah permulaan Tahun 2010 aku dengan menyertai acara yang di anjurkan oleh Nuffnang... tahun baru, langkah baru..hehehe

Ishk...best giler arr....tapi sayangnya aku sampai sana lambat cikit..dalam kul 10.30pg kerana kesesatan yek..bukan kesesakan jalanraya..hahahaha.......

Ada GPS pun x leh pakai..x jumpa jalan yg aku nak g..hahaha.. emm... x reti pakai GPS nak salahkan GPS lak..hahahaha

friso



Aku sampai jer sana, tgk ramai dah sampai...tp ada juga parents yang lambat gak..mungkin derang macam aku kot..kesesatan di dalam One Utama pula...

Puas aku pusing sana..pusing sini..ghupanya Kids Sports Centre tu kat tingkat 2...tapi aku nampak kat Banner tu tulih kat Tingkat Satu..hohohoho.....nak salah siapa.??? hehehehe :)

friso



Sampai jer kat sana...Staff Nuffnang sudah sedia menanti para pengunjung...pass check in...(chewah..chek in konon) derang tulih nama atas stiker tu...jadi ada 5 nama la.. aku, my IR dan 3 org anak aku...

Dapat baju tuk anak2 jer...mak pak x der yek..hehehe...jadi stiker tu tmpal kat baju tuk anak2, tuk parents lak kat lengan la.. tu kira tanda nama la..senang kenal la kan...

friso



Masuk..masuk...mata aku terus tertumpu sesuatu yang berwarna merah...hehehe... :)

Itu dia..kak Red...sorri kak Red..masa nak otw aku duk calling2 dia..sbb nak tahu kat mana event tu...dh aku call sumere x berangkat..hehehehe. x pepasal menggangu kak Red tgh ada disscucion

Yang aku call x berangkat, mungkin x berapa dengar kot..dah ramai kekanak kan... di tambah pulak suasana yg bingit dan bising...hehehe

friso



Oh ya..gambar ini harus aku ambik yek...inilah Nicholas dr Nuffnang... ohw..sangat peramah...dan sangattttttt hensem... seyes...hensem tau...:)

Mau tackle...g la emel dia..kehkehkeh... ini adalah kali ke 2 aku bergmbr ngan dia..dulu masa Berbuka Puasa bersama Nuffnang dan Blogger kat Apartment KLCC... dan kali ini di Family Day lak..hehehe

Aisey...hari ni kita x sama kaler baju la Nicholas..asal x cakap U pakai warna brown..hehehehe... kalu tidak I pakai kaler sama ngan u..hehehe :)

img

Ni lah Marcus.... staff Nuffnang gak.. hensem x dia?? hehehe

Dia lah MC tuk acara sepanjang hari...bahasa dia amat bersahaja..kanak2 seronok.. Pandai menghiburkan hati kanak2... sungguh teruja anak2 bila bercakap dgn Marcus ni..

Bahasa yang di gunakan amat lucu dan mudah du fahami oleh kanak2.. aku yg mendengar pun jadi teruja ko..hahaha

friso



Sampai jer sana... acara dah bermula..aku suh Danial duk kat depan..

Ada ala2 warm up kan badan la bersama kana2 lain la..

frso


friso



memacam gaya derang suh buat..melompat la..baring la... ikut jerla kanak2 tu bila mereka suruh....

cakap dalam bahasa ompituhlak tu..aku tgk anak aku sumer ya kan jer..paham ker idak.. x tahu la aku..hehehe

friso



Sementara si Danial sedang bersenam robik kat depan, si Iskandar dan Zul kutinggalkan ngan my IR la..

derang melepak kat dalam kolam bola..hehehe... kolam yg di penuhi ngan bola gitu...hahaha

sonok tul nengok nya... tengelam timbul..tenggalm timbul si Iskandar.. apa hingat kolam air ke dik?? hehehe

img



Dah puas main kat Kolam Bola..main lak kat Gelungsur... perghh...kat sini la lagi best..

sebb leh panjat2 ko.. bukan anak2 jer main yek.. dengna aku2 sekali.. tp gmbr aku x derla pula..sbb dh leka bermain kan..hahaha

friso



Ke hulur..ke hilir aku duk bw camera...dh macam paparazi la pulak..

Sempat la bergambar ngan kak Nara (Beautiful Nara) ngan Kak Ina KL...

Kak Nara menjual tudung ko..ras2 nak beli..g la jenguk blog dia..lawa2 gak tudung..... Nizaa pun dh pernah beli tau tudung dia...hehehe

adalah berborak berpatah2 ngan derang...lagipun kak Nara x lama kat situ..Kak Nara ngan Beutiful Nara ada GBN kat Mid Valley... Gathering ko...hehehe

aisey..x dapat aku g..sedangkan event ni pun bercinta nak dtg, lagi mau g Mid Valley...pengsan my IR nanti..hehehe

friso



Dah penat duk main kolam bola tu...aku bawa si Iskandar gan Zulfadhli g bilik gym..

Kat situ ada lah kotak2 besar..err..kotak ker..hentam jerla.. x reti sebut arr...hahahaha

Habis sumer alatan kat situ Iskandar cuba....dia kan kira apa benda pun..habis sumer dia main.. dia bab panjat memanjat memang peberet...kalu kat umah..dia suker tul panjat kusi kat ruang tamu tu....

Kemain sonok aku nenegok, sampai berpeluh2.. dalam air cond pun leh berpeluh ko...hehehe

friso



Inilah dia tenaga pengajar Kids Sport tu...

sambil menyanyi..buat memacam aksi...

Aku suh Iskandar wat...dia duk diam jer..x mahu...sbb aku tahu..dia x puas lagi main mainan lain..tu yg x moh buat aksi nyanyi2 nie..hehehehe...

friso


img



Tu dia..aku ngan Zulfadhli..selalu mcm tu la..dh jadi paparazzi..hingat senang ker nak dpt ambik gmbr sendiri...

leh kira tau baper banyak la sgt gmbr aku berbanding gmbr anak aku...hehehe

friso



Ayok...ayok...sila jangan jeles...aku sedang berjabat tgn ngan kak Red yek...:)

yer..itu lah kak Red..sgt peramah ko...tp dia amat mengejar masa..maklum la...ramai benor org duk panggil dia..

Org Friso panggil, org nuffnang panggil..lom tambah mcm aku yg duk terkejar2 nak bergmbr ngan dia.hahaha...

x dpt gak bergmbr..sempat berjabat tangan jer..hehehehe... eh..sambil borak2 tau... jgn jeles..jgn jeles..hahahaha

friso



Pas bersenam robik dan bergym di bilik...

ada acara tabur serbuk atas kertas..hehehe... apa menatang ni pun aku x reti sebut....

wah...best..best...selalu kalu g shopping komples..asyik tgk org lain buat jer..kali ni anak aku lak mencuba...

tu dia...aku kopek, dia tabur..aku kopek dia tabur...hehehehehe...

friso



Iskandar pun sama..mana leh tgk Danial buat sensorang..dia mesti lah nak joint..

sebaik benda ni x remeh..just taburkan serbuk atas pelekat jer..nanti warna tu melekat la...

aku ambik yg senang2 jer..sbb..nak buang pelekat tu agak leceh gak...hehehe malas tau nak berdiri lelama kat situ...

friso



oit..Danial...ko nengok anak dara sapo tu??

kemain ko tenung yek..tu anak dara Kak Red tu...hahaha..kebetulan dia berdiri sebelah anak aku..,,

eh...dia ker atau anak aku yg berdiri bersebelahan..hahaha..sama jerla...

friso



Itu dia...lukisan...eh..silap..hasil kerja Danial... ta daaaaa.....

eeh...ehh...ada lagi stiker yg x berbuka..hahaha...nasibla.. x pasan lak ibu...hehehe

janjji siap dr x siap kan?? hehehehe

friso



Zulfadhli di jaga oleh my Ir..dh aku duk sibuk nak bersnap gmbr kan..

maka kena la jaga si kecik tu... cian dia..aku wat x layan jer...

friso



lagi sekali aku tengok...eh..eh..dia dah tidor ko...

hai..letih sgt la tu...aku lak sibuk ngan 2 org lagi..cian dia... x per..x per...elok la tido..

lagi ligat la ibu nak kesana kesini nak mengambil gambar...hahaha

friso



ades...aku sudah capek...=(

berehat jap..sambil tu snap jap sekeping...mana aci...gmbr anak jer kan..

gmbr aku ngn my IR x der lak...ishk..ishk..x leh jadi ni..

ken gak tempek sekeping walaupun secara candid..hahaha

img



Mari..mari...makanan sudah sedia... tu dia..bila di panggil..sumer parents datang menyerbu...

perut dah lapor..memang la gitu jadinya..

lajus jer langkah kaki itu..hahahaha

img



Memula kene la bagi anak2 makan dulu kan..

sumer masing2 pakat cari tempat...Danial ngan Iskandar satu meja ngan Izzah, anak Kak Ros...

menu tuk kanak2 Spagetthi, hot dog, roti dan jus oren....

nama pun kanak2, bukan nak makan...mereka lebih pikirkan mainan dr makanan...ishk..ishk.ishk...

friso



tu dia...dh anak2 siap habis makan..mak pak pulak punya turn..maka, ramaila parents datang beratur ...

aku kene cepatla makan kan..sbb si kecik tgh tidurkan..kang dh jaga naya jer...:)

friso



tu dia..pasangan merah..sempat lagi posing bila aku duk panggil...

Kak red..! sekali panggil, dua2 toleh....ha..apa lagi..snap jerla...hahahaha

friso



tu dia sepupu aku....org suh dtg kul 10 pg, dia sampai time org tgh makan..kul 12 tgh hari...elok la tu..hahahaha...

Tapi dia dtg time org tgh makan kan, jadi rezeki namanya. kalu org melayu cakap..langkah kanan...

dtg masa time org nak makan..memang rezeki la...

friso



suker aku nengok gmbr nie...susah woo..nk tgk gmbr sendiri tgh beraksi dgn camera sendiri..hahaha. Comelkan aku?? hahaha

Terima kasih lah kat abg Kheirul tolong snapkan....ni gmbr aku ambik kat blog Sawanila...

tuan blog awal2 dh cakap..sila la ambik kat blog dia... hehehe

friso



susah tul nak ambik gmbr abg kheirul nie.,....dia lebih suker ambik gmbr org dr gmbr sendiri...

mcm tula kerja paparazzi...kehulur hilir snap gmbr org..

tukang ambik yg x der gmbr kan?? hehehe... thank yek abg kheirul atas gmbr yg chantik itu..hehehe

friso



oh tidak..Zulfadhli sudah jaga...nampaknya x senang dah aku nak makan..

sebaik dh habis makan..sempatlah bergmbr ngan Kak Ina KL ngn Byzura...

memula segan nak bergmbr...tp, kang x bergmbr rugila..sbb nanti x kenal kan?? hehehe..

selamat berkenalan Byzura... nanti kalu jumpa kat luar, tegur2 la yek... hehehe.....

friso



Ni beberapa blogger yg aku sempat bergambar....

Gambar atas kiri : bersama ngan Iza

Gambar atas kanan : kak Yatie, aku dan Anna

Gambar bawah : AnasFadilah, jie , moi, Anna dan aku

hehehehe...apa2 pun..terima kasih kerana sudi bergmbr ngan sumi yek....

friso



sempat lagi anak aku berdua ni g main lagi pas makan....

padahal kat depan tu ada Magik Show lagi...

tu la dia bebudak..kan nak nengok magik show... x pepasal..ibu lak yg nengok..hahahaha


friso



ni la dia Org Magik Show...erk..erk... nama dia Hafiz kan? x silap aku la...

Dia buat magik sampai ada sorang budak nanges...nanges ko...agak nya takut tgk dia berselubung kot..hehehe

friso



Ramai kan penonton??...so..seperti biasa la.. gmbr aku x der...

sbb aku yg ambik gmbr ni kan...hehehehe

img


Ohw...ada rupanya... kat kamera lagi satu..hahahaha


Memang seronok tgk magic dia..memukau ko... kalu anak2 leh leka..parents lagi la leh leka dan seronok!


friso



Sebeum Nuffnang nak umumkan pemenang...sempat lagi adakan satu lagi game tuk anak2 dulu..

cet..wat suspend jer kan...dh la mak pak tgh excited nak tahu siapa pemenang..

leh lak derang lengah2kan lagi..hahahaha....

friso



Akhirnya masa yg di tunggu2 telah tiba....pengumuman 10 pemenang hadiah saguhati Baucer bernilai RM100 dr Toy n Us

Tup..tap..tup..tap...berdebar2 sumer hadirin ko...

friso



Ada 10 pemenang..tp my Ir sempat snap 9 termasuk aku la...

lagi sorang x dapat ambik gmbr..maklum la yg pegang camera adalah my IR, maka pepaham la kan...

img



Antara yang mendapat Voucher RM 100 Toy n Us ialah :

Merryn, Abg Kheirul, Juan, Triple plus One, Diddie, Kambing Jantan, dan lagi 3 blogger lain (adess.. x ingat la..kang ingat, sumi update yek...)

friso



dan aku seperti tidak percaya...hehehe.. aku menang tuk hadiah ini...hehehe..

walau pun SAGUHATI..tetapi tetap aku hargai... berbaloi juga lak aku dtg ke acara ini..

sekurang2 nya, ada gak kenangan yg terindah di awal tahun..heheheh...

catat ni..catat nie..ujung tahun leh masuk dlm imbasan 2010 lak..hahaha

friso



Dan pemenang untuk hadiah utama 3h 2m ke HK Disneyland...jatuh kepada Kak Ros dari Mombloggers Planet...

Yeaaa........aku tumpang gembira..kerana dia memang layak menerimanya...entry post dia memang bagus...hehehe

Tahniah Kak Ros atas kemenangan itu...dan masa aku kenal Kak Ros, br aku tahu, kenapa dia guna Little Mama...

hehehe...kalu tgk org nya mesti dh dapat agak...hehehhe...very cute tul kak Ros ni...

friso



Sempatlah bergmbr dgn beberapa org pemenang saguhati dan Kak Ros...

ishk...x penuh la my IR ambik... sebelah kiri ilang lak org nya..huhuu

friso



Sebaik ada Sawanila ni..dia ambik FULL...so..mcm biasa, ni aku ambil dr Sawanila Gallery yek...

Tuan rumah dh tahu,,,jadi aku bukan copycat yekkk..copy gmbr jer..hahahaha

friso



Yer..sebelum pulang...bergmbr sekeluarga di depan Papan Tanda...

Tapi sayangnya...Iskandar dh keletihan...dia mula malas nak berdiri..

bila suh berdiri..lagi dia dakap ayahnya...hahaha...dh penat la tu...

friso



Sebelum balik...kena la check out dulu... (chewah..mcm kuar hotel lak..hahaha)

Staff Nuffnang dh sedia menunggu..nak bagi godies bag..

sampai jer situ siap tnya, mahu susu 456 @ 123?

so..aku pilih 123...hehehehe....

frso


friso


img



Dapatlah goddies bag dari Friso... Tin susu, towel, air, pen dn buku2 panduan...

Thansk Friso atas godies bag tu... susu tu aku nak try bagi Zulfadhli..

lagi pun dia lom minum susu tepung lagi...tp tgk la mcm mana...hehehehe...

mahal ko ..setin tu jer dh RM45++ ko...larat ker my IR nak beli nanti..hehehe....

kita tgk jerla nanti...ada rezeki leh la...kalu tidak..minum apa yg ada la..

friso



Yer...sebelum aku sudahi entry aku yg panjang lebar ini...

aku nak abadikan gmbr aku ngan kak Red...yahuu...ahkirnya dapat gak bergambar ngan Kak Red..

sebelum nak balik..kak Red dh macam selebriti dah..habis sumer blogger nak bergmbr ngan dia..hahahaha...

Maintain kak Red..maintain.....walaupun aku tahu..kak Red dh penat..tp dia tetap melayan peminatnya yg dh minat giler kat dia..mcm aku..hahahaha...

Last but not least...Terima kasih aku ingin ucapkan kepada pihak Nuffnang yang sudi menjemput aku sekeluarga untuk memeriahkan lagi acara ini.

Terima kasih juga kepada pihak Friso yang sudi memberi setin susu untuk di cuba oleh anak aku nanti...sayang sekali aku x dpt dgr TALK derang, pasal nak kene jaga anak2 samapi terlupa...huhhuhu

Terima kasih juga kepada Kids Sport &Gym yang sudi membenarkan anak2 kaku bermain sepuas hati termasuk akuyg x sedor diri main gelongsor tu..hahaha...

inmg



Terima kasih x terhingga kepada blogger2 lain kerana sudi menegur aku..walaupun ada yg x sempat aku nak beramah mesra dan bergmbar.. lain kali kalu jumpa, sila2 lah tegur yek..hehehe

Ok...terima kasih pada pembaca, kerana sudi membaca entry aku yang panjang lebar ini sampai habis...terima kasih la bebanyak sekali lagi... :)

DONE!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...