Showing posts with label Peraduan. Show all posts
Showing posts with label Peraduan. Show all posts

Friday, February 26, 2010

[CONTEST] Aku & Kancilbiru2

waa.........waa... aku kene masuk gak contest nie... sbb aku gatal2 duk bising ckp cepat tul tarikh tutup contest...

Perghh..x pepasal aku di PAKSA nyah! hahahahaha

Tugasan pertama :

1) Buat satu entry bagaimana dan sejauhmana korang mengenali Kancilbiru. Melalui event ke? blogwalking ke, tersepak tengah jalan ke..bantai ajo sebab wa momantai korang nak buat camna pun...

Siapa Kancil biru nie??
- Eleh....poyos jer kan letak Kancil Biru... letak la Kuda belang ker? Gajah Berbisa ker?? hahahaha
- Nama penuh dia Norhasniza Sabaruddin
- Seorang isteri dn pekerja kat UiTM yek...
- Ada blog yg bernama Ini Belog Saya ---> korang jgn tertipu dgn Hanis Zulaika.. mereka bkn adik beradik yek..hahaha
- Kecil kenit dn comel ko...hahahaha

Berbuka



Korang pernah tgk gmbr ini?? ha....ni gmbr kami berbuka puasa bersama Nuffnang kat The Apartment tau..

Nizaa, adakah ko lupa saat kita mentedarah hari tu?? hahahaha

Aku tertipu masa ini..aku hingat dia lom kawen..ghupanya dh kawen ko... Mak tertipu.....waaa..........

Dia amat aktif bersama Nuffnang sejak 07.08.2008 hahaha... sbb selalu nampak dok update pasal nuffnang... betul.. x caya meh baca

Tapi dia juga ada menurunkan beberapa tips mengenai

Ishk..banyak la..kang aku list kang..dh serupa lak Blog Kancil Biru lak.. dh bukan Blog Sumijelly lak..muahahahah

Ke...kembali kepada Tugasan ke dua :

2) Berapakah jumlah post yang ada dalam blog Kancilbiru ini setakat hari ini, sebelum entri contest ini dibuat.

Jumlah nya : 341 post (main teka jer.. x tau pun..)

Tarih tutup penyertaan adalah : 11.03.2010 (keputusan akan di umumkan selepas seminggu)

Hadiah nya ialah :




Sapa nak turut serta meh..meh.. dtg Blog Kancil Biru nie dn memeriahkan lagi.. leh berebut hadiah tu ngan aku...

Bukan susah pun nak masuk.. wat mcm aku.. pas tu ko cr jer jawapan dlm Blog dia gak.., klau x jumpa memang saja la kan...

So..good luck untuk diri ku...muahahaha

Wednesday, February 24, 2010

[Contest ]Terjah Eyriqazz @ Great Teacher Onizuka

Tuan punya blog Eyriqazz telah menganjurkan Contest Ketiga yang diberi nama :

Maka kene lak aku menyokong rakan sebloggerkan.. untuk memeriahkan lagi acara contest nie... walaupun au terlambat..harap Eyriqq leh menerima peraduan aku nie..

perghhhh...bulan nie jer acara masuk2 contest aku yek..hahahaha.... leh la dpt hadiah bulan depan lak..kehkehkeh

Masuk jer blog dia...korang leh nampak HEADER blog dia yg telah bertukar... dulu wajah lain.. kali nie nampak mcm KOPRAT la pulak..hahahaha

Blog dia pun kemas jugak... putih suci seperti anak perempuan dia Alisya... (bila nak berbesan nie?? muahahaha)

Kalu rasa nak kenal lebih dgn Eyriqq... sila belek kiri blog nya.. ada bahagian ABOUT ME.. korang baca la kat citu yek..hehehe

Eyriqq ni aku kenal lama dah..sbb dia rajin komen kat Blog aku.. aku pun memula pasan dia komen bila mula memberi komen PERTAMA di Entry Bayi AirAsia’ bersama ibu dapat terbang percuma sepanjang hayat.

img



26 October 2009 ko di akomen..heheheh... Masa tu aku hingat dia nie Cikgu...ghupa2 nya bukan...tipah teripu bang! hahaha

Selepas dr tu..memang aku x pernah ketinggalan masuk blog dia sbb dia banyak menang Nuffnang Contest okey, seperti :

dan yang TERBARU!

Wah....JELES x jeles... mesti la JELES,..sbb dpt tgk TV beasu...hikhikhik...

img



Aku pernah jumpa dia setelah berkali2 x dpt jumpa dia.. masa kat Family Day with Friso, aku just sempat berborak ngan Azwa (isterinya) sahaja..

KUTUKAN:

Ada ker agak2 nak mengutuk pasal blog dia.. tp aku memang nak kutuk habis2 la..sbb dia nie selalu dpt BUFFERED, HADIAH dn RAMAI pemgomen hingga VISITOR dia mecanak2 naik ko...

Aku kene la berusaha mcm dia untuk menaikan TRAFFIK aku nie.. hehehe

PUJIAN :

Aku memang puji dia...sebb dia x kedekut ILMU dn sanggup berkognsi TIPS2 yang amat berguna. Sambil2 tu dia rajin wat Blogwalking dn sudi mengomen setiap entry dengan penuh sopan dan bertatasusila..hahaha

Aku nak TAG 3 org :

Aku TAG je.. x buat pun x per.. sbb syarat2 dia suh mcm tu..muahahahha

Tarikh tutup penyertaan ialah 28.02.2010 dengan di hidangkan hadiah2 menarik seperti :

* Hadiah 1 - Wang tunai RMXX + Voucher KFC/Pizza Hut bernilai RM10 + Blog anda akan diterjah Eyriqazz

* Hadiah 2 - Wang tunai RMXY + Voucher KFC/Pizza Hut bernilai RM10 + blog anda akan diterjah Eyriqazz

* Hadiah 3 - Wang tunai RMXZ + blog anda akan diterjah Eyriqazz

* Hadiah Saguhati - Blog anda akan diterjah Eyriqazz (3 hadiah saguhati ataupun lebih bergantung kepada penyertaan, 3 tersebut adalah untuk entry/penyertaan 1@7 (kalau menang hadiah utama,tak dptla hadiah saguhati), cabutan undi melalui http://random.org , dan pilihan penyertaan ke-x daripada Isteri)

Jadi pada sesiapa nak masuk Contest Eyriqq..meh..meh g TERJAH balik kat Blog Eyriqq dia.. mana tahu korang leh dpt hadiah tu..hehehe

Semoga aku berjaya! hehehe

Friday, February 19, 2010

Cutest Baby Contest by My Little Diva Boutique

Sedang asyik berblog walking...tetiba terjumpa la pulak peraduan yg amat senang ni..hehehe nak la mencuba...

Sempena pembukaan rasmi My Little Diva Boutique yg dh mula mendapat sambutan ini..tuan umah telah menganjurkan Cutest Baby Contest!!

Syarat2nya.. sgtlah mudah:
1. Be a MyLittleDiva Boutique Follower <done!>
2.Place official banner for this contest kt side bar anda <done!>
3.Buat entry pasal contest ini beserta pic baby comel anda, berapa byk pic u all nk upload pun ikut suka la, berapa panjang story pasal keletah baby u all pun up to u, setelah selesai sila tinggalkan link kepada ruang komen di bwh entry ni. <done!>
4.Pic tu tk kisah ape jenis pun, edit ke tak ke, tk kisah.. photo shoot kt studio pun tk kisah. Byk mana korg nk wat dlm entry korg pun tk kisah. <done!>
5.Penyertaan terbuka kepada newborn baby till 2thn sahaja. <done!>
6.Contest bermula sbln dr skrg, so ibu2,bapak2 cepatlah start membuat photo shoot utk anak anda skrg... <done!>
7.Jgn menipu guna gambo anak org lain mengaku anak korg. I will check whole blog korg make sure tu betul2 anak korg. Kalau diragui, aku mintak pengesahan surat beranak. <done!>
8.I will choose the winner myself. Base on the cutest!! Okay!! Selamat Berjaya to all!!!
9. War2kan pd member2 also k... <done!>

So...dengan ini aku sertakan entry untuk peraduan ini.


Smile


Nama : Muhammad Zulfadhli b Mohd Zaire


D.O.B : 25.02.2009 - 1 tahun



Anak yang amat senang di jaga kerana masih menyusu badan sepenuhnya walaupun sudah hampir 1 tahun usianya yg bakal menjelma pada 25.02.2010 ini. Sangat comel dan cute sehingga di buli oleh abang2 nya dan ibunya sekali. Ibu harap, anak ibu ini akan menjadi anak yang berguna, berjaya dan di sayangi ramai.

Hadiah : RM100.00 voucher dr MyLittleDiva Boutique!!!
Shoppingler baju utk sicomel tu puas2!!! Gud Luck You All!!! ---> Bak kata penganjur....hehehe

Contest end 1st April 2010.

And winner will be announce 1week after!!!

So pada sesiapa yang nak masuk contest nie...meh meh joint...

sila layari : MyLittle Diva Boutique Cutest Baby Contest untuk keterangan lanjut!

Thursday, February 18, 2010

Mari Kelih Store Contest 2010

img



Bismillahirrahmanirahim..

Sempena dengan penyertaan Mari Kelih Store di I Love Bazaar the RedRush by RylDesigns, Zaila dengan berbesar hati ingin menganjurkan "Mari Kelih Store 2010 Contest" bagi memeriahkan lagi penyertaan Mari Kelih Store di bazaar tersebut maklumlah first time katakan

Syarat2 penyertaan mudah sahaja;-
1. Anda perlulah copy & paste gambar di atas & diletakkan di entri anda / side banner anda.
2. Anda perlulah meletakkan tajuk sebagai "Mari Kelih Store Contest 2010" sebagai tajuk entri anda
3. Anda perlulah menjadi seorang follower kepada blog ini & Mari Kelih Store (kalau nak jadi fan of Mari Kelih Store di facebook lagi bagus)
4. Anda perlulah link kan entri anda ke entri ini (dengan meninggalkan komen & link entri)
5. Anda seterusnya harus menceritakan serba sedikit tentang Mari Kelih Store yang menyertai I Love Bazaar pada 27 & 28hb Februari 2010 di Subang Parade. Anda wajib menggunakan gambar2 di bawah sebagai bahan di entri anda. Panjang karangan terpulang, janji ada 2 gambar di bawah sudah memadai;)
Gambar 1 : Banner iklan I Love Bazaar

Gambar 2 : Lokasi Mari Kelih Store pada hari tersebut

Mudah bukan?? Kalau dah namanya contest, haruslah ada hadiah juga kan??

Hadiah-hadiah terdiri:
- 1 x RM70 baucer membeli belah di Mari Kelih Store
- 2 x RM50 baucer membeli belah di Mari Kelih Store
- 1 x RM30 baucer membeli belah di Mari Kelih Store

Menarik bukan??

Oleh itu, apa tunggu lagi..mulakan karangan anda & hantar kepada Zaila dengan segera;)

Tarikh Tutup penyertaan:
- 1 Mac 2010 (apa tunggu lagiiiiiii, kalau malas sangat nak karang ayat, copy paste gambar je letak dalam entri tu)

Pemenang akan ditentukan melalui cabutan bertuah (oleh tangan yang bertuah) so tiada unsur bias di sini;p

Terma & Syarat:
- Hadiah tidak boleh ditukar ke Ringgit Malaysia (RM)
- Hadiah akan dipilih sendiri oleh pemenang (barangan yang terdapat di Mari Kelih Store sahaja)
- Kos penghantaran & pembungkusan termasuk dalam hadiah
- Zaila tidak akan bertanggungjawab di atas kerosakan barangan yang berlaku semasa proses penghantaran (melalui pos berdaftar sahaja)
- Sebarang rayuan tidak akan dilayan kerana hadiah berdasarkan cabutan bertuah;)

~SELAMAT MENCUBA~

Friday, February 12, 2010

Valentine Day's

VD



Ingat x aku dapat jemputan menonton Movie anjuran Nuffnang.. yer..aku pergi juga bersama my IR yek.. anak ku tinggalkan pada mak sunya sekejap.. dalam kul 12.00 mlm aku sampai rumah.. ngantuk siot..

bean



Sebelum tu aku nak ucapkan la bebanyak terim akasih pada Bean yg sudi menebus tiket aku dahulu.. sbb aku tau, aku sure lambat.

Ces Bean..ko x sebut pun nama kak Sumi yg ko jumpa kak sumi masa kita tgk citer tu.... marah ni..marah ni..

nama Lily ngan Amy gak yang ko sebut yek.. hahahaha

lily



Sempat la juga bergmbr ngan Cik Lily Putih.. yer.. dia adalah org kuat MBP okey.. mana2 events pasti aku akan jumpa ko lily..hahahaha

K..meh sini aku nak citer serba sedikit citer nie..

Pelakon yang di barisi amatlah populer dn glamer okey... sumer memang yg cun2 dn hensem2 ko... leh jatuh cinta di buatnya.. hahaha. Seramai

  • Jessica Alba (“Fantastic Four”)

  • Academy Award® winner Kathy Bates (“Misery”)

  • Jessica Biel (“I Now Pronounce You Chuck & Larry”)

  • Bradley Cooper (“The Hangover”)

  • Eric Dane (TV’s “Grey’s Anatomy”)

  • Patrick Dempsey (“Enchanted”)

  • Hector Elizondo (the “Princess Diaries” films)

  • Academy Award® winner Jamie Foxx (“Ray”)

  • Jennifer Garner (“Juno”),

  • Topher Grace (“Spider-Man 3”)

  • Academy Award® nominee Anne Hathaway (“Rachel Getting Married”)

  • Ashton Kutcher (“What Happens in Vegas”)

  • Academy Award® nominee Queen Latifah (“Chicago”)

  • Taylor Lautner (“The Twilight Saga: New Moon”)

  • George Lopez (“Beverly Hills Chihuahua”)

  • Academy Award® winner Shirley MacLaine (“Terms of Endearment”)

  • Emma Roberts (“Hotel for Dogs”)

  • Academy Award® winner Julia Roberts (“Erin Brockovich”)

  • Aaward-winning singer-songwriter Taylor Swift


Kisah nya adalah berkait2 juga antara satu sama lain gak... tp memang seronok...ada la juga lawak2 walaupun x selawak mcm Adnan Sempit la kan...

Ala2 Romatik komedi.. di mana kisah sebelum ,semasa dn hingga penghujung hari Valentine la, memacam kejadaan berlaku.

Ada yang br tahu pasangan dia dh berkahwin, ada yang putus kasih ada yang menanti cinta, ada yang membenci cinta... hehehe... bestla



Apa da Eric Dane ni...ghupanya HOMOSEKSUAL da... badan tegap2 punya chantik body leh la pulak mempunyai hubungan songsang..hahahaha



Ohw... cute kan Julia Roberts nie.. ades.. mau x pengsan Pramugari tu.. asyik pandang lelaki ni setiap 5 saat.. hahaha....

Peranan Julia Robert amat berkesan sekali.. sungguh touching ko... hehehe.. nak tahu ?? hehehe.. g tgk sendiri yek.. hahaha





Yang nie pulak untuk yang menyokong I HATE VALENTINE DAY'S... hehehehe... tp akhirnya ??? haa.....tu korang kene tgk sendiri la...




Aksi yang amat mencemaskan la.. di mana berlari2 menyelamatkan diri tanpa sempat memakai pakaian hanya berselindung dengan gitar sahaja...

Kantoi! Kantoi!

Tp sebenarnya puncak yang best adalah mengenai KANAK2 kecil yang ingin mencari cinta sejati dari seseorang yang memang di nanti2kan.. oh,,ketika itu rasa terharu sungguh apa bila dia dpt menemui cinta sejati nya.... siapa kah dia?? haaa......korang kene g tgk la.

Apa2 pun, aku nak bagi tahu la.. bukan BUDAYA kita menyambut Hari Valentine Day's yek.. tp untuk menonton tidak salahnya.. tp mcm x seuai jer untuk pasangan bercinta.. kerana leh menjerumus ke perkara yg tidak sepatutnya.

Kalu yg dh kahwin x per.. aku x kisah.. apa2 pun terpulang la.. dh ada kat pawagam kan.. x tgk x rugi.. tgk pun x rugi gak..hehehe

img



Terima kasih Nuffnang atas pra tonton ini.. lain kali leh la anjur lagi.. pasti aku akan turut serta lagi..hehehe

Monday, February 08, 2010

Menangi Sambutan Hari Jadi

Wah....bestnya...

Drypers wee wee dry  menganjurkan perduan yang perlu di rebut oleh para ibu bapa kat luar tu...

sapa yang memakai kan anakya lampin Drypers wajib masuk ni...

Hadiah pun amat luamayan ko..........




Kami amat menghargai sokongan anda selama ini, justeru kami membuat keputusan untuk menganjurkan 100 Parti Hari Jadi untuk anda!



Dari sekarang hingga 15 Nov 2010, hantarkan seberapa banyak gambar si manja comel anda memakai Drypers Wee Wee DRY dan anda berpeluang memenangi Parti Hari Jadi untuk jemputan 30 orang yang hendaklah diraikan pada tahun 2010 di KFC terdekat anda.

Segalanya akan diatur rapi - termasuk kad jemputan, perhiasan, makanan lazat sehingga menjilat jari, permainan dan juga beg hadiah - kerana andalah yang menjadikan kami jenama lampin bayi No.1 di Malaysia.

Untuk pertanyaan, sila hubungi agensi terpilih kami di 03-5635 1391 (Isnin - Jumaat, 10 pagi – 5 petang, kecuali hari cuti umum) atau Talian Khidmat Pelanggan Drypers di 1-800-88-9988

1. Tangkap gambar si manja comel anda yang memakai lampin Drypers Wee Wee DRY.

2. Hantarkan gambarnya kepada kami melalui cara-cara berikut:

a) MMS :

1. Ambil gambar,
2. sertakan maklumat dengan format berikut: Drypers <,> nama penuh ibu atau bapa <,> No. KP ibu atau bapa <,> nama penuh anak <,> No. MyKid anak
3. hantarkan ke 016-3399950.

b) Pos :

1. Ambil gambar,
2. sertakan maklumat berikut: Nama penuh ibu atau bapa,No. KP ibu atau bapa, nama penuh anak & No. MyKid anak.
3. Hantarkan ke Alamat di bawah:

Peraduan “Snap, Send & Win” Drypers Wee Wee DRY,
Peti Surat 3030,
47509 Subang Jaya,
Selangor.


3. Kami akan menelefon anda jika anda memenangi Parti Hari Jadi!

Wah...sonokla kalu pakai Drypers... tp anak aku pakai Huggies..huhu..  x der chance la nak masuk..

tp apa salahnya sebarkan kebaikan bersama untuk mereka yang ingin menyertai nya..hehehe

Pada yang pemakai lampin Drypers nie..wajib masuk..untung seh.. nanti dh menang, jgn lupa jemput aku yek.. leh gak hadiri parti hari jadi tu..hehehe

Good luck!

Thursday, February 04, 2010

Tuah sumijelly nampak di manisnya

Wah..aku, sejak bila la pulak pepandai jer tukar peribahasa...

selalu org sebut, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu kan??

img



Macam tu la jugak aku..hari ni opis aku ada Thursday Talk.. selalunya akan di lakukan setiap bulan at least sekali sebulan la..

Thursday TALK kali ni derang jemput org dalam bidang perhotelan la..

img



Di sebabkan hari ini berkaitan HOTEL dan RESORT, jadi mcm biasala..mesti ada KUZ di ahkir TALK..

Perghh........x sangka la pulak..dengan menjawab soalan semudah itu..aku gadiah menginap di HOTEL HOLIDAY INN.....

img



Yahuuuuuuuuu........bercuti lagi nampak nya aku...hehehehe...

sebaik valid sehingga 6 bulan dari sekarang...hehehe.. my IR x tahu nie.. leh arr wat kejutan ANNIVERSARY yang bakal menjelma ni..hehehe...

Terima kasih HOLIDAY INN...nanti sumijelly akan datang menginap yek..sila tunggu...!! hehehe


Wednesday, February 03, 2010

Tahniah kepada 2 Top Commentar!

Lama kan x bagi hadiah??hehehehe... ni nak bagi la nie..

K, kepada 2 orang yang teratas ini... di umumkan anda bakal mendapat hadiah...

img



Yang ini aku rangkumkan 2 bulan sekali la..kalu tiap2 bulan nak bagi hadiah..matik la..

Aku pun x der masa nak balut dan post barang tiap2 bulan..klau 2 bulan sekali ok kot..hehehe

Hadiahnya x der mahal..hanya sebagai penghargaan kerana sudi menyokong sumjelly.com jer..hehehe :)

Kepada 2 orang ini iaitu :

Sila emelkan alamat korang ke sumijelly99@yahoo.com yek.. atau guna jer CONTACT SUMI ni ...lagi cepat dan senang...hehehe

Pada yang lain, maafla... hadiah x cukup la pulak kalu nak bagi ke semuanya.. insya allah..kalu ada rezeki lebih, leh la kongsi bersama yek...hehehe :)

Terima kasih kerana sudi menyokong Sumijelly.com!


Tempat ke - 5 Cutest Baby of the Planet 2009

Yer...nak bagi tahu berita GUMBIRA cikit...

apa salahnya sesekali kene mengembirakan diri ini yang sudah gumbira sejak hari Ahad yg lepas...

Thanks Hanie atas khabar gembira itu..kalu ko x komen status aku...confirm x tahu.. dn terus terusan aku leh online..hahahaha

Ini adalah kali ke 2 kemenangan anak aku dalam MBP Contest... kali ni menang tempat ke 5 dalam peraduan Cutest Baby of the Planet 2009 yang telah di anjurkan oleh MBP...

img



Oh...gembiranya hati ini bila dapat tahu...

terus g MBP tgk keputusan tu jugak..sbb x sabar la kan...

yer.... akhirnya aku tidak bermimpi...........

img



Muhammad Iskandar dapat tempat ke 5 untuk peraduan ini...

hohohoho.........memang double prosperty sungguh aku rasa... penuh dengan kekayaan la bulan Februari ni..hehehe

Aku x tahu la MBP memilih berdasarkan apa..

adakah berdasarkan entry aku atau jawapan yang di beri melalui emel..

x kisah la..tp yang nyata anak aku menang.... adoi..hadiah yang lepas pun lom tebus lagi..dh dapat hadiah baru..huhu...

Wah...ni yang bersemangat nak masuk segala bagai peraduan..hehehe..

The Photolicious


thephotolicious


Little Stori / MilinKassim


littlestori


TheLittleBigShots



LittleBigShots


LensaMama



LensaMama



LilKaiStore



LilKaiStore


NabilaHouse



NabilaHouse


LittleRedReadingNook



LittleRedReadingNook


Cupcake Chic Children’s Boutique



CupCakeChic


SabahAccessories


SabahAccessories


EverythingForYouFromMe


Everything For You From Me


Adrini’s




Apa2 pun terima kasih kepada para sponsor atas hadiah yang diberi..

Tahniah juga kepada sume para pemenang!


Tuesday, January 19, 2010

Cutest Baby of The Planet 2009 – FINALIST

Ini adalah STICKY MODE
untuk entry terbaru, sila scroll ke bawah!
Terima Kasih.


Ok.....sekarang aku ada TASK untuk di lakukan dari MBP. Ingat x, anak aku tercalon dalam Cutest Baby of The Planet 2009 – FINALIST

Ha...so.. ini adalah salah satu tugasan yang pelu aku lakukan untuk memenangi 10 orang yg teratas dari 20 orang peserta... huhuhu....

Ada 2 tugasan yang perlu aku lakukan. Jadi...ini adalah tugasan pertama. Yang ke dua perlu menjawab soalan yang di beri melalui emel. Maka...dahulukan yang pertama, yang kedua akan menyusul..hehehehe

Iskandar



Nama Penuh : Muhammad Iskandar B Mohd Zaire
Tarikh Lahir : 28.01.2007


Apakah maksud Muhammad Iskandar ?
Muhammad : Yang terpuji
Iskandar : Nama seorang Raja

- Nama ni my IR yg pilih, sbb dia nak bubuh nama yang berdasarkan nama nabi. Lepas tu kami periksa ada x sedara mara nama ISkandar... jadi bila x der, kami sepakat namakan Muhammad Iskandar. Semoga anak aku akan menjadi seorang yang berguna seperi nama nya sendiri.

Apakah SATU kenangan yang paling diingati dari dia dilahirkan hingga sekarang?
Kenangan yang paling tidak dapat di lupakan, mestilah saat2 melahirkan Muhammad Iskandar secara normal. Sejak mengandung kan Muhammad Iskandar, diri ini terasa menjiwai setiap waktu2 dari saat trismester 1 hingga saat melahirkan dia. Kerana betul2 40 minggu mengandungkan nya, aku selamat melahirkannya secara normal.

Masa kelahiran pun amat senang... sakit perut waktu pagi, tunggu kul 10.30 pg, baru gerak ke hospital. Sampai hospital, dh buka 9 cm. Terus sorong ke bilik bersalin dan terus bersalin. Oh terasa sungguh keindahan kelahiran itu.

Dia lah seorang yg dapat ku lahirkan secara normal, kerana yang lain ku lahirkan secara pembedahan.

Berikan satu TESTIMONIAL yang POSITIF mengenai MomBloggersPlanet.
Seperti yang korang tahu. Aku mula ber'cinta' ngan MBP sejak tahun lepas. Tapi mula rapat sejak MBP memulakan point untuk mempromosikan MBP melalui blog entry.

Sebut Momblogger Planets pun org dah faham. Tempat ibu2 di seluruh dunia berkumpul. Bukan sahaja di Malaysia ahli2 nya..malah luar negara pun ada tau. Kerana itu lah, kebanyakkan entry di dalam blog MBP menggunakan Bahasa English.

Di MBP, aku mula mengenali ramai ibu2 yang mempunyai blog. Di samping berkenalan, dapat juga bertukar2 fikiran. Kerana berkawan biar beribu, berkasih biar seorang... eceh..eceh... berpantun la pulak.

Jadi.. aku menyeru ibu2 di luar sana... ingin menambah kenalan? ilmu? ha... di MBP la tempat yang harus korang tujui.. Sumer momblogger amat peramah tamah. X kedekut ilmu serta amat mudah mesra alam.

Jadi...jangan lupa jengah MBP yek!

Jadi tugasan pertama untuk Cutest Baby of The Planet 2009 – FINALIST sudah aku lakukan...maka... skrg aku tgh sibuk nak wat tugasan kedua.. Harap MBP akan menerima emel aku dalam masa terdekat.


Harap2 aku berjaya...doa2 kan yek kengkawan!



Untuk keterangan lanjut mengenai perduan ini, korang leh masuk ke :
- Cutest Baby of The Planet 2009 – FINALIST CHALLENGES
- Cutest Baby of The Planet 2009 – FINALIST

Monday, January 18, 2010

My Valentine’s Day

My Valentine’s Day??? yo...apa nie Valentine la pulak yek...hehehehe.....



Kalu lah ....baca betul2 yek..KALU LAH yek..bukan betul2 yek.. (kalu betul2 pun alhmadulilah...suker aku ko...)

Kalu lah aku dapat menghhabiskan masa ber 'Valentine' bersama dengan ARTIS yang pemes nie...adess...confirm..aku canang satu dunia ko...

Nak tahu siapa kah yg aku tingin nak menghabsikan masa bersama...hehehe..

queen_latifah


queen-latifah-picture-2



Perghh............sure ramai yang kenal kan?? hehehe... inilah dia Queen Latifah.... lawa kan dia?? hehehehe... Aku memang minat gile ko dengan dia... nak pulak dia kalu bab berlakon... pergh...x leh miss la.. tgk ulang2 pun x per... lakonan dia amat bersahaja..

Nama sebenar dia adalah Dana Elaine Owens yang dilahirkan pada 18.03.1970. Kira sekarang nie umur dia dh nak masuk 40 tahun la... Ishk... x nampak umur 40 tahun kan??

Kalu lah aku dapat bersama ngan dia untuk beberapa jam pun x perlah.. kalu lah dapat tuk satu hari...peghh..banyak tul aktiviti aku nak buat ngan dia ko... seperti :

Memula...mesti la aku nak bagi dia hadiah. Hadiahnya tentulah dari buatan Malaysia la kan. Seperti



ONE DROP PREFUME. Pernah dgr?? Ala yang selebriti Malaysia pakai dan menjadi pengedar tu. Kenapa la aku nak bagi One Drop Perfume nie?? macam la Patrick nie nak pakai kan? Ha...kenapa yek...sebabnya :-

1) Ia adalah minyak wangi yang di inspirasi dari jenama antarabangsa, serta tiada campuran alkoholdan air.. kiranya halal la yek..

2) Aku nak mempromosikan barangan ni kat Queen Latifah nie..mana tau dia minat pakai..leh borong banyak kan...biar dia tahu yang minyak wangi yang halal pun setanding ngan minyak wangi mereka macm Elizbert Arden, Clinique dan memacam la. Jadi dari bagi minyak wangi yang dia dh biasa pakai..apa kata dia cuba minyak wangi tempatan lak..hehehe

Lepa stu, aku nak ajak dia makan pagi, petang dan malam di :



Restoran Puteri yang terkenal dalam menyediakan pelbagai sajian tradisional Melayu tu la...ha...mesti pelik kan?? hehehe

Orang selalu makan kat Hotel 5 bintang ker Restoran yang memahal ker...ini aku ajak makan kat Restoran Puterti lak, kedekut ker aku??

Ohw...TIDAK!...aku bukan kedekut la..aku nak suh dia rasa masakan Malaysia la...penat2 dtg Malaysia..x kanla nak makan makanan Western lak..apa la ...western kan dh belambak kat negara dia..

Biar la dia rasa Tom Yam, sambal Belacan, Asam Pedas, Gulai tempoyak.. perghhh...aku lak kecur air liur,....lapar la pulak.. . Kalu dia dapat merasa makanan tu..br leh dia citer kat kengkawan dia..... betapa Malaysia ini kaya dengan makanan yang sedap!

Pas makan leh la bawa Quenn Latifah g jenjalan ke :

Pelbagai jenis tembikar dipamerkan di Kompleks Kraf tersebut, saya tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar ini, lagipun ia dibenarkan, hehe..



Kompleks Kraft Kuala Lumpur yang terletak di Jalan Conlay. Di mana segala hasil seni dan kraf di pamerkan di citu. Semua nya terletak di situ... tembikar, batik, keris dan memacam lagi la produk tempatan..

Tgk...di satu tempat jer, Queen Latifah dh leh belajar macam mana nak mengenali Malaysia..hehehe... Mana tahu dia nak buat keris ker... atau nak buat batik ker... At least batik tu, leh gak dia pakai kalu dia g Pantai kat tempat dia kan??

Andailah dapat menghabiskan masa dengan dia..memang confirm mulut aku macam bertih jagung...pergh...sbb dia pun mesti banyak nak bertanya kan... Pas nie kene asah bahasa english balik arr... aku bukan pandai.. silap haribulan..bawa kamus kalu nak date ngan dia..hahaha

Itu kalu aku dapat kuar bersama...tp bermimpi la aku kalu Queen Latifah tu dtg cari aku kan? Macam la sangat Queen Latifah nak baca... x per..yg penting Nuffnang baca entry aku cukuplah yek..hehehe

Ok..entry aku dh siap...tapi..kalu yang real korang nak tahu ker??hehehe

Kalu lah aku dapat menghabisan masa bersama org yang tersayang..sudah tentu lah

img



dengan my IR aku....sempena ulang tahun perkahwinan kami yg ke 6 yang jatuh pada 14 Feburari ini.. perghhh.... x yah susah2 aku nak beli hadiah tuk my Ir..

Dapat tgk wayang citer ni pun dh kira hadiah aku tuk my IR la...hehehehe...

poster



Andailah Nuffnang dapat memberikan aku tiket wayang ini, ia adalah satu hadiah yang sesuai untuk ku berikan pada my IR sempena hari ulangtahun kami.

Ok..pada sesiapa yang nak turut serta untuk mendapatkn tiket percuma dari Nuffnang,meh..meh...

ada 80 tiket yang akan di berikan sempena cerita Valentine’s Day yang akan di tayangkan pada 11 Februari ini.. kiranya awal3 hari korang dh dpt tgk tau...

Bukan itu aja..malah Nuffnang juga ingin memberi barangan ekseklusif iaitu

1 x VALENTINE’S DAY Ladies Long Sleeve Thermal
1 x VALENTINE’S DAY Split Ring Keyholder with Heart
1 x VALENTINE’S DAY Black Hat
2 x VALENTINE’S DAY Draw String Cell Phone/MP3 Foam Pouch
3 x VALENTINE’S DAY Heart-shape Magnet

perghh....kalu la aku antara org2 yang terpilih....beruntung aku...

jadi..mari..mari memeriahkan contest ini...

Monday, January 04, 2010

Yeha! Dapat Voucher RM100!

Yes! Yes!.. aku berjaya mendapat RM100 Voucher Toys R Us masa events Nuffnang hari tu...

berbekalkan entry aku yang bertajuk Curious kids need to be tough inside.

img



Antara yang mendapat Voucher RM 100 Toy n Us ialah :

Merryn, Abg Kheirul, Juan, Triple plus One, Diddie, Kambing Jantan, dan lagi 3 blogger lain (adess.. x ingat la..kang ingat, sumi update yek…)

friso



Seronok sungguh hati aku bila di umumkan nama aku antara sepuluh org itu...

sengih jer aku sepanjang hari,...hahahaha

Thansk Nicholas kerna sudi menyampaikan Baucer pada sumi..hehehe

friso



Sempatlah bergmbr dgn beberapa org pemenang saguhati dan Kak Ros…

ishk…x penuh la my IR ambik… sebelah kiri ilang lak org nya..huhuu

friso




TERIMA KASIH NUFFNANG & FRISO!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...