Monday, July 14, 2014

Ayam Goreng Kunyit Kasih Ibu bersama Scott

Salam Ramadhan semua.......... bagaimana berpuasa? Masih lagi bertahan? Hari ni sudah 16 hari kita berpuasa... dah siap ker persiapan raya? hehehe


Tuala Scott® Calorie Light telah diuji oleh sebuah badan bebas, dan terbukti mengurangkan pengambilan kalori daripada lemak sebanyak purata 25%* hanya dengan menggunakan 3 helai tuala Scott® Calorie Light untuk menyerap lebihan minyak dari makanan seperti ayam goreng sebelum ianya dihidangkan.

Ia diperbuat dengan teknologi Fiber-Tech terkini dan 100% serat asli, lebih tebal untuk membantu penyerapan minyak terbaik. Tuala ini juga disenduh dengan ekstrak teh hijau, satu  ramuan yang lama dikenali dan digunakan untuk pengurangan lemak



Tidak dinafikan menjamu selera adalah kegemaran rakyat Malaysia. Paling terbaik jika kita dapat menikmati sajian yang kurang berkalori! Dan kini Tuala Scott® Calorie Light premium baru diperkenalkan yang mana ianya direka khas untuk penyerapan minyak yang tiada tandingan.

Ini bagi menangani kerisauan utama rakyat Malaysia iaitu pengambilan kalori yang berlebihan.



Produk ini dapat menyerap minyak dengan mudah dan berkesan, terutamanya lebihan minyak dari permukaan makanan, supaya kita boleh menikmati juadah enak dengan kurang kalori sehingga 25%*!

Dari ayam goreng ke pisang goreng, ketahui pelbagai cara tuala Scott® Calorie Light dapat membantu mengurangkan kalori dalam makanan harian!

Untuk makluman semua juga tuala Scott® Calorie Light premium baru boleh didapati di semua pasaraya utama, pasaraya besar, pasar mini dan kedai terpilih di seluruh negara pada harga runcit RM6.20 untuk 2 gulung dan RM14.90 untuk pek 6 gulung (Semenanjung Malaysia) dan RM6.80 untuk 2 gulung dan RM16.40 untuk pek 6 gulung (Sabah dan Sarawak)


Ok..dah tau serba sedikit tuala Scott® Calorie Light premium kan? jadi apa kata saya kongsikan sikit Ayam Goreng Kunyit Kasih Ibu bersama Scott.

Ayam Goreng Kunyit
  • Ayam mentah
  • Serbuk kunyit
  • Sedikit Garam
1. Gaulkan kesemua ayam tersebut bersama kunyit dan garam.


2. Goreng sehingga ayam masak sehingga garing


3. Toskan bersama dengan tuala Scott® Calorie Light premium


Mujur ada tuala Scott® Calorie Light premium, dapat menyerap semua minyak yang terkumpul di ayam goreng, dapatlah mengurangkan kalori minyak yang menyerap dalam ayam.

Jadi cepat-cepat dapatkan tuala Scott® Calorie Light premium di pasaran untuk kegunaan di rumah.
 “Sebagai jenama barangan harian yang lama dipercayai rakyat Malaysia, Scott® berbangga kerana telah mengambil langkah untuk membantu rakyat Malaysia menjaga keluarga mereka dengan cara yang mudah dan berkesan dengan Scott® Calorie Light. Tuala dapur baru ini adalah satu-satunya tuala dapur yang direka khas untuk penyerapan minyak terbaik untuk menangani cabaran terbesar dalam dapur rakyat Malaysia. Ia bukan saja menyerap minyak secara berkesan pada permukaan dapur yang melekit tetapi juga dari makanan, oleh itu pengguna boleh menikmati makanan lazat yang kurang kalori dengan cara yang mudah.” 

* Berdasarkan kalori dari pembacaan lemak (Kcal/100g) ujian makmal yang dijalankan oleh pihak ke-3 makmal antarabangsa dengan menggunakan 3 helai tuala Scott® Calorie Light pada ayam goreng

**data dari 2005-2007

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...