Monday, March 23, 2015

Dora and Friends: Into the City

Sapa pernah tengok kartun animasi Dora dan kawan-kawna nya???

Say apun suka tengok citer kartun ni.. sebab penuh dengan pelajaran, pengajaran dan juga info-info yang bagus dari cerita ini.

Untuk makluman.. kini Dora dn friend sudah memasuki episod bersiri yang baru.. iaitu  'Dora and Friens : Into The City!'


Mulai 16 March 2015... boleh la anak-anak menonton episod baru di channel Nikelodeon  dan Nick Jr. mulai 23 March 2015 setiap hari dari Isnin hingga Jumaat dengan episod yang berbeza-beza, bakal menarik minat anak-anak menonton.


Mari kita mengenali lebih dekat Dora dan rakan-rakan nya...

 Dora 
  • Dora ialah seorang pemimpin yang semula jadi dan penyelesai masalah yang mengambil cabaran dengan keghairahan dan keyakinan. Seorang pemuzik, penyanyi, atlet dan menumpukan pelajar, Dora sentiasa menemui cara baru memberi kembali ke komunitinya dan membantu amigosnya. 
Kate
  • Kate seorang yang dramatik, artistik dan dikenali di sekolah dengan personaliti berwarna-warni dia. Dia juga suka membaca dengan gelojoh dan mempunyai khayalan yang nyata, Kate suka menulis drama untuk kanak-kanak di kawasan nya suka berpakain seperti yang dalam buku cerita yang dibaca atau yang di tulis
     
Naiya
  • Naiya ialah seorang gadis pintar yang cemerlang di matematik dan sains. Dia mempunyai satu bakat untuk menyelesaikan masalah serta gemar mengkaji bintang. Naiya amat berbangga dengan warisan asli dia dan sangat pakar dalam sejarahnya, gaya dan tradisi. Dia fasih dalam bahasa Inggeris, bahasa Sepanyol dan bahasa Perancis , dan mahu belajar lebih banyak!

Emma
  • Emma ialah seorang pemuzik dan ingin menjadi yanglebih baik lagi. Dia sentasa berlatih dengan biolanya berjam-jam lamanya setiap hari , dan juga bermain gitar, piano dan banyak alat lain. Dedikasi Emma pada muzik hanya diatasi oleh kesetiaannya kepada keluarga dan rakan.

Alana
  • Alana olahraga dan yakin. Dia pemain bola sepak bintang di sekolah dan amat popular, tetapi masih selalu pergi daripada jalannya alu-alukan pendatang baru. Dia melatih pasukan bola sepak peewee, suka binatang , dan sukarelawan di pusat penerimaan binatang tempatan. Alana juga mempunyai bakat terpendam - dia seorang tukang masak gourmet di pembuatan dan suka untuk cuba makanan eksotik.

Pablo
  • Pablo seorang yang bertenaga, aktif, lucu dan pintar. Dia sentiasa mempunyai jalan dan berfikir dengan bijak untuk menyelesaikan masalah - walaupun dia sering mendapat menyelesaikan masalah itu secara kebetulanPablo ialah seorang atlet dan penjelajah serta mempunyai satu sifat ingin tahu dan sentiasa merasa penting untuk semua bandar raya yang menawarkan penyelesaian.


Jadi jangan lupa yek anak-anak... nantikan setiap hari episod baru dari Dora and Friend : Into the city yang lebih drama, lebih menarik dan lebih pengembaraan.......
















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...