Thursday, July 30, 2009

Pendaftaran PRA Sekolah 2010

emm...semalam aku EL..
kebetulan anak aku Zulfadhli x berapa sihat..
maka aku ngan IR ku cuti serentak..
habis tu...nak g klinik, cam ner nak bawa sensorang kan..

on the way nak balik umah..
terpandang sekolah rendah sek 7 tu..
teringat la pulak..
Pra Sekolah tuk Danial lom daftar..
emm...dah open ker pendaftaran yek??

sek ren



jadi...aku pun pergi la mencuba nasib..
standard la..sebelum masuk sekolah kene register kat pondok pengawal dulu..
pas tu baru leh g Pejabat Sekolah...
dah jumpa org pejabat citu..
katanya dah buka tuk pendaftaran pun..
dia suh refer banner kat depan sekolah tu..

banner



errkk..ada ker??
asal aku leh x pasan...
rupanya dah bukak awal July tu hari...
dan dengan sepantas kilatnya...
zzzzzuuuppp.......aku ngan My Ir terus ke Pra sekolah tu...

Sek 1



dekat jer sekolah tu dr umah aku..
dalam 5 minit dh sampai..
bersebelahan sekolah rendah nie..
org kata, kalu dapat masuk pra sini, mudah masuk sekolah rendah lak..
itu orang kata..tp x tau la guru besar punya kata la kan.. :)

Sek 2



kat situ ada sebuah sekolah jer..
sebuah lagi dalam pembinaan lagi..
dalam tahun nie siap la..
satu kelas leh muat dalam 25 orang..
kalu ada 2 bermakna 50 orang jerla leh masuk Pra Sekolah..
dengan bilangan penduduk di kawasan Bandar Baru Bangi tu..
di tambah lak dengan pendapatan ibu bapa pelajar..
agak2..ada chance x anak aku masuk??

Daftar



sampai jer citu, cikgu suh daftar dalam buku nama anak..
then dia bagi lak borang suh isi..
setakat ni yang baru mendaftar dalam 15 orang jer..
sure ramai lagi lom daftar kan??
takut x dapat tempat jer..
kalu x dapat kat situ, nampaknya kene la sekolah kat PASTI lagi..

confirm cikgu PASTI pening pala layan anak aku lagi... :love:


5 comments:

  1. Sumi akak pernah dok Bandar Baru Bangi tu..tak ingat seksyen berapa rasa nya 3 kot. Dah lama dah 12 thn lepas. Tapi rumah kita org dok tu kat rumah datuk fadzilah kamsah tu la..lepas stpm akak keja kat tadika aminah tu..
    .-= madam casper´s last blog ..*** bila nak kahwin???** =-.

    ReplyDelete
  2. sumijelly6:32 AM

    @madam casper,
    la ye ker?skrg akak duk mana yek?? kalu idak dh berjiran kita kan...
    oh yaa...Danial x lepas la PRA kat citu..melebihi kelayakan..hehehehe
    nampaknya sekolah PASTI lagi la...

    ReplyDelete
  3. [...] x hari tu aku pernah g daftar Pra Sekolah Danial kat Seksyen [...]

    ReplyDelete
  4. norazlina9:25 AM

    assalammualaikum.....sy puan ina di sini sy nak bertanya tentang pendaftaran uk pra sekolah...apa yg perlu kita bawa?..nk ckp mcm mana?..buat pengetahuan puan anak sy 5 tahun... so sy tak pandai ni first time....minta tolong...time kasih... :)

    ReplyDelete
  5. @norazlina,
    walaikumussalaam Ina.
    Pasal pra Pendaftaran nie, selalunya Sek akan pilih melalui pendapatan ibubapa. kalu bawah RM2K lepas la.. kalu lebih maknanya x lepas. Jadi kene la daftar kat Swasta.

    Kene tunggu keluar banner pendaftaran awal tahun nanti.. ada yg bulan 3, bulan 4..jadi kene sentiasa perhatikan sekolah tu kalunak wat pra pendaftaran nanti. harap dapat membantu. klu ada pertanyaa lain, di alu2kan...
    terima kasih yek

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...