Wednesday, March 20, 2019

Kehilangan ayah tercinta

Salam semua.........

Sudah hampir 2 bulan saya kehilangan ayah tercinta. Pada 19.01.2019 ayah telah pergi meninggalkan kami sekeluarga setelah seminggu pulang dari hospital sPutrajaya.


Gambar terakhir kami sekeluarga pada 06.01.2019 yang lalu...

Masa ni kami sekelurga menemani ayah sepanjang di Hospital Putrajaya. Ikutkan kata Doktor ketika ini ayah tenat.. tapi dari penglihatan kami ayah seperti biasa... jadi kami tak sangka pula dalam masa 13 hari ayah pergi meninggalkan kami sekeluarga...


Ini juga la gengaman terakhir saya bersama ayah....

Saya dapat rasakan ayah seperti tidak lama.. tapi saya menafikan.. dan menyatakan ayah akan kembali sihat seperti biasa...

Kerana ayah sudah sakit lama sejak di masukkan ke Hospital HUKM pada 20.10.2015... jadi sudah hampir 3 tahun ayah tidak sihat....


Tapi apakan daya.. setelah 1 minggu ayah keluar dari hospital, ayah telah di jemput ilahi di samping mak serta kedua abang saya di sisi nya...

Kami yang anak perempuan berada di rumah menguruskan rumahtangga seperti biasa....

Memang tak sangka.. tapi kami puas kerana dapat menjaga ayah sebaiknya semasa sakit nya...


Ayah di semadikan di tanah perkuburan Cheras Perdana kerana selama sakitnya di jaga oleh abang pertama saya.

Jadi untuk memudahkan segala urusan.. abang bersependapat mengembumikan ayah di Cheras Perdana...

Alhamdulilah.. sangat mudah urusan untuk ayah.... setelah menghembuskan nafasnya yang terakhir... jenazah ayah terus di bawa ke surau berdekatan. Dimandikan dan di kafankan..cucu-cucu serta anak-anak ayah dapt juga memandikan ayah... anak-anak saya pun sama memandikan atuknya dan tidak gentar berdekatan dengan jenazah ayah.

Sementara menunggu kakak saya dari Kuala Lipis datang... sempatla penduduk sekitar bersolat Asar terlebih dahulu, selepas itu baru solat janazah...

Setelah semua anak-anak dan kelurga terdekat memberikan penghormatan terkhir kepada ayah.. terus di bawa ke tanah perkuburan untuk di semadikan di pusara tersebut selepas solat asar.

Semoga roh ayah di tempatkan di kalangan orang-orang beriman....

"Ya Allah,ya tuhanku semoga engkau luaskan dan lapangkan la kubur ayah ku serta ampuni la segala dosa nya semasa di dunia ini. Amin..amin yarabal alamin....."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...