ni petikan dari Naib Presiden Celcom
Naib Presiden Pemasaran Celcom, Zalman Aefendy Zainal Abidin berkata, dengan hanya bayaran RM1 seminggu, pelanggan Celcom boleh mendapatkan kemudahan itu.
"Ramai pengguna Facebook sentiasa ingin mengemaskinikan maklumatnya tetapi tidak dapat melakukannya kerana berada di luar dan tidak mempunyai akses Internet."
"Bagaimanapun, kini mereka boleh mengemaskini status, menghantar nota, menghantar pesanan dan sebagainya dengan telefon bimbit mereka," katanya pada majlis sidang akhbar mengenai perkhidmatan tersebut di Kuala Lumpur, hari ini.
Yer...skrg ni aku x perlu lagi nak online kalu nak update status.. dan aku juga x perlukan BLACKBERRY yg aku idamkan untuk update status jugak...
ha...ni nak citer cikit kat korang..mcm mana aku leh ber FB dgn sesuker hati... sampai ada yg pasan aku asyik update status jerkan... siap ada yang sound2 aku..hahahaha :)
Best ko... leh membalas2 komen kengkawan, pastu aku lek hai..hai..bye..bye kat wall kawan aku.... terror kan aku??
Sejak aku dh tahu guna... ada juga yg tanya cam ner ko wat? ko beli hp baru ker?? uish....aku beli hp baru?? mampus kalu IR aku tahu wei...hahahaha. tidak ler sampai harus membeli HP baru la wei...
Senang jer nak melanggan.. hanya RM1/seminggu korang leh ber FB sampai lebam yek.. x der charge tambahan tau... memang murah giler la..
Tp aku x tahu la telco yg lain, baper hinggit.....
Caranya senang aja...
Taip F dan hantar ke 32665
Selepas dapat confirmation code, korang masuk ke FB korang, kendian masukkan kode pengesahan yg korang terim dn aktifkan.
Kendian guna la sepuas nya selama seminggu. Pas seminggu, charge RM 1 akan di potong...
Untuk melanggan perkhidmatan ini, pelanggan yang telah mempunyai akaun Facebook hanya perlu menaip "F" dan menghantarnya ke 32665 dan mereka akan menerima kod pengesahan.
Kemudian, mereka perlu memasuki laman web facebook dan klik pada bahagian 'SETTING' dan kemudiannya memilih 'MOBILE' dan masukkan kod pengesahan itu.
Maklumat lanjut lawati laman web www.channelx.com.my
Amacam?? x teringin ker??
Nak hantar kat FB pun mesti ada caranya...ni aku bg yg biasa aku pakai la...
UPDATE STATUS - aku terus taip jer dan hantar ke 32665
WALL FRIEND - Taip WALL SUHAILA ZAIRE oit...buat apa tu?? (kene ingat la usernae kengkawan yek..kalu tidak x samapi la...)
MSG FRIEND - Taip MESSAGE SUHAILA ZAIRE hari ni ada perjumpaan tau! (msg ni akan masuk inbox korang, x akan dipaparkan di WALL korang.)
rasanya itu jer kot yg aku biasa wat.yang lain lom pernah cuba la..
nanti ada yg terbaru, aku updatekan yek...
So apa lagi, meh kita ber FB samapi lebam!! yehaaa :)